2. Прошко Прошков
3. Gantree
4. Новата барака
5. templar
6. Keep Walking
7. ianchefff
8. Отговорите
9. Петър Николов
10. Борислав Боровски - от време на време се трие :)
11. Лили Христова
12. Лъчезар Томов
13. България 1944 - 1989
14. Добре подготвени идиоти
15. Безхаберие
16. Милост за София!
17. “София - минало и настояще”
18. ДЕСНИ ВРЪЗКИ
100 дни правителство – 100 дни цирк. 99-та вечер затвърди усещането за нелепост. Външният министър на република България затанцува в ефира на Нова телевизия на запис, за да подкрепи каузата „Не на насилието в училище”. Няма лошо! Танцува й се на жената, танцува. Тя и в предизборната кампания танцува, като кандидат евродепутат, и във всякакви риалита и шоупрограми се появява, подкрепяйки една или друга кауза, най-вече вдигане на собствения си рейтинг, този на Борисов и този на съответната телевизия.
Госпожа Желева, каза че е участвала, защото мисли, че танцът ще грабне младите и те вместо да се бият щели да танцуват… Само ще кажа, че за да се случи такова нещо практиката показва, че трябва да се ходи училище по училище, да се създадат танцови групи, да се насърчават децата и изобщо не е лесно.
Няма да пиша за това до колко адекватно е поведението на министър Желева и кабинета като цяло. По принцип не ми се пишеше изобщо, но днес като я слушах в „Здравей, България” се замислих за това, как се спира насилието в училище. И, госпожо Желева, вярвайте ми, Вас са ви гледали не повече от 2 % от целевата група на тази кауза.
Насилието в училище няма да спре с танци по телевизията. Децата в тази възраст, с изключително малки изключения, се интересуват от политика. Още по-малко знаят кой е външният министър. Виж, сега може би много знаят кой е Бойко Борисов, но не знаят, че е премиер. Както навремето ние знаехме кой е Батман, но не и кой актьор изпълнява ролята. Децата, в тази възраст не се интересуват от танци по телевизията, а от танци по дискотеките… Проблемите са много, много дълбоки и разнородни. Като се започне в семейството, примерът който се дава там, минава се през улицата или квартала и се стига до училището. И те са комплексни. Не могат да се изолират един от друг.
Няма дете, което да не е участвало в училищното насилие, било като агресор, било като жертва, а най-често и двете. Да си прост наблюдател също е участие. Децата, особено във възрастта между 12 – 16, са много агресивни, много чувствителни, много уязвими. Те имат нужда от внимание. Но най-вече си мислят, че имат нужда от вниманието на другите.
Аз имам много ясни и много разнообразни спомени от тази възраст. От счупен нос на 12 години до своеобразен лидер на бандата на 16. Но никога не съм удряла някого. Не ми се е налагало, а не че не мога.
Насилието не е се изразява само във физическата си форма. Емоционалното подтискане, тормозът са значително по-голям проблем, физическото насилие е техен продукт. Поне това е моето мнение.
Без да разберем точно какво разбират и децата под „насилие” никога няма да решим този проблем. Тоест никога няма да успеем да спрем побойщата и смъртните случаи от тях. Защото децата винаги са се държали ужасно едно с друго и няма причина да не продължат да го правят. И аз съм го правила, и вие сте го правили, а някои от вас и продължават да го правят. Под една или друга форма.
С голямо съжаление ви казвам, че по един или друг начин и вашите деца са участвали в малтретиране на свои съученици, били са малтретирани или просто са наблюдавали този процес. Което също е травмиращо.
Децата искат другите деца да им се възхищават. Паленето на цигара те прави голям и готин в собствените ти очи, какво остава за околните. Пиенето на алкохол със сигурност те нарежда сред редиците на „гъзарите”. Тъпченето на другите те издига на върха.
Защо децата не казвали на учителите и / или родителите си, че са били тормозени. Ами, защото признавайки си, че са били мачкани, те изпитват унижението наново, та дори и по-силно. Защото това би показало тяхната неспособност да се справят с проблема. И всякакви други щуротии, които само умът на едно дете може да роди.
Както трябва да се следи за симптоми, дали детето взима наркотици, така трябва да се внимава и за емоционалното му състояние. Много, много внимателно.
Явяването на този, онзи или другите в риалити програми, освен вдигане на собствената им популярност, не води до нищо. Събират се пари от SMS-и. И какво от това? И колко всъщност се събират? И дали вместо да храним мобилните оператори, телевизионните канали и нечие VIP его, не може да свършим нещо по-смислено?
Румяна Желева, при всичкото ми уважение, е отчайваща жена. С истинско удоволствие бих се замонашил, ако всички жени на света бяха като нея. Като министър - явно на жените в бойкоборисовото правителство никак не им върви, без да броя г-жа Караджова. Едната денси по ТВ, явно откачила от нерви в очакване на чешката ратификация, а другата го раздава кандидат за нещо, от което не отбира кой знае колко. Луда работа.
Поздрави
03.11.2009 21:12
Един министър трябва да си тежи на мястото.
За училищното насилие направо не ми се говори, но със сигурност няма да се разреши с кълчотене и вирене на краци, та било то и министерски.
Но това сякаш тръгна от неформалния лидер на Герб и сегашен министър председател. Нали раздаваше разни награди по поп-фолк мероприятия. Явно тази формула за публичност се развива още повече.
Заниманията с различните видове изкуство сами по себе си са терапевтични и поемат, разгръщат и трансформират неизразходваната детска енергия.
Както се казва - елементарно, Уотсън!
06.11.2009 03:34
издъхващия/издъхналия труп на народа ни.
06.11.2009 05:18
06.11.2009 08:50
А,сега за представянето на министър Желева.Представи се чудесно.Постъпи чудесно и си личи,колко е добронамерена.Всички останали коментари са плитки и злонамерени.
Така,че милички,моля ви събудете се и прогледнете.Животът е прекрасен.Особенно през погледа на вашата възраст.С усмивка ни поздравлявам-Мария
06.11.2009 08:58
Моят син имаше проблеми в училище /даже и сега знам ,че е психически малтретиран/,говорих с училищният психолог/учи в елитна пловдивска гимназия/ и я помолих за помощ и съдействие.Знам от сина ми ,че разговор с него въобще не е проведен/Единствено добро впечатление ми направи учителят му по чужд език/ той е чужденец/,от когото всъщност разбрах за проблема.Какво добро да очакваме в държава ,в която никой не изпълнява задълженията си.Да може да се реши проблема чрез танци/моят син ходеше 3 години на спортни и народни танци/,но ако танцуват самите деца,а министрите да си гледат министерските задължения и да не се правят на танцьори.
06.11.2009 09:09
Самата аз се опитвам да събудя детето си/пълен отличник,свирил е на цигулка,ходел е на танци-това го прави различен от другите ,чийто родители проявяват за децата си пълна незаинтересованост/Искам детето ми да живее добре ,а тук не се прави нищо да се задържат такива деца като него ,а танцуват министрите.
Извинявай divini, но дай да се фокусираме върху една тема, че така накрая ще излезе виновно "Международното положение".
06.11.2009 09:38
Сега разбирам,защо децата реагират така.Защо,защо "скочихте"така,та аз само исках да помогна.Извинявам се и не съм искала да засягам никого.Всики да си отглежда дечицата,както намери за добре/Те са едно от най-важните неща в живота ни/,но не забравяйте ние сме огледало на нашите деца.Желая ви успех с усмивка.Мария
06.11.2009 16:24