Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.02.2010 18:53 - Скрити таланти
Автор: divini Категория: Политика   
Прочетен: 7159 Коментари: 22 Гласове:
14


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Голяма хуманитарна криза настана в България. За пореден път през тази година изненадващо заваля сняг, за който няма пари. Не само в София, а и в други градове настана голяма изненада. Още по-голям изненада предизвика и реакцията на гражданите. Голямо учудване, особено у мен, събуди фактът, че нямаше нито един, който да се радва на преспите по улиците и пътищата.

Обаче на мен това не ми е тема, особено след като прочетох, че според метеоролозите през март температурите ще стигнат – 30 градуса.

Това, което цял ден ме занимава е реформата в здравеопазването. Сфера, която беше убивана в последните осем години и в която потънаха, незнайно къде, милиарди левове. Признавам, не съм специалист, обаче дори за мен е очевадно, че така не може да продължава.

След като вчера д-р (доктор) Москов докара до истерия др. (другаря) Баташки, който му иззе листовете и ги хвърли на земята, днес във всяка една телевизия, а и радио, се казваха по някое и друго изречение.

Така, както аз ги схващам предложенията за реформа се състоят, най-общо казано в следното: Да има няколко болнични центрове на ключови места из страната, а тези по малките населени места да бъдат преструктурирани в заведения за доболнична помощ. Тоест да се оптимизира процеса. Спешната помощ си остава в местата, които до сега са имали болници, а и при разумно преструктуриране, ще останат пари, за да се създадат още спешни центрове, при това с наистина качествено обслужване. И човешкият ресурс, ангажиран в здравеопазването, ще бъде по-разумно разпределен. Поне аз така ги схващам нещата – болничните легла, болничната помощ, да бъде концентрирана в няколко точки. А не, че хората, живеещи в селата и малките градове ще бъдат оставени да мрат.

Това, което ме издразни особено много днес е участието на д-р Нигяр Сахлим, член на здравната комисия в Народното събрание и депутат от ДПС в БиТиВи-то на културата заедно с министъра Нанев. Личните качества на двамата не са мой проблем и хич и не ме интересуват, с професионалните им – не съм наясно. Обаче… обаче какво разбирам аз от това участие.

Първо в Ардино се били вдигнали на бунт, че щели да им затворят болницата. Другарката от ДПС не отрече за конкретния случай, че е организиран от ДПС и то така не го отрече, че аз се убедих, че те са го организирали. Нищо чудно половината от протестиращите да са от Силистра, а другите от Търговище.

Второ, същата другарка изказа аргумент, че нямало пътища, видите ли, по които да се движат линейките.

И трето господин Нанев, който през цялото време се опитваше да се хареса на другарката Сахлим.

Все си мислех, че ДПС се е специализирало в околната среда, земеделието и тук таме в строителството на именно онези пътища, които липсват. Сега се оказва, че са и невероятно капацитетни в областта на здравеопазването. При това активно капацитетни. С методите, с които те си знаят да действат. С автобуси.

Силно ме притеснява този скрит талант на ДПС. И ако Герб всеки път им се огъва, то ще видим здравна реформа в средата на века. Ама 22 век. Хубаво е да се чува гласът на опозицията, нали 8 години за това ревем. Обаче тези, които 8 години са били на власт и нищо полезно не са свършил, да действат така, все едно още са на власт, изобщо не ми харесва.

 



Тагове:   ДПС,


Гласувай:
15



1. miralyub - нещата щяха да си бъдат по на мяст...
08.02.2010 19:02
нещата щяха да си бъдат по на мястото, ако герберите умееха да говорят.
а те не могат.
някой каза,че се ЗАКРИВАТ болници и от ГЕРБ никой не опроверга.
2 седмици живеем с думата закриват.
през което време ДПС и БСП си играеха играта, даже отбелязаха голове.
чак тези дни, последните, стана ясно,че идеята била не закриване, а преструктуриране...


цитирай
2. divini - и това е вярно
08.02.2010 19:04
.. Но аз и с лекари говорих, не само от София, а и от "малките" населени места и те в голямата си част подкрепят. Обаче...ако ДПС активно се намеси просто не му виждам края..

Поздрави
цитирай
3. haralanov - Здрасти!
08.02.2010 19:55
То и на мен не ми харесва ама...Може и песимист да съм,незнам,обаче уверено вървим към дълбока политическа криза.Особенно към края на мандата на ГЕРБ.Освен с напрежението вътре,натрупало се покрай закрити болници,лоши и непочистени пътища,увеличаване на годините за пенсионна възраст,инсценирани стачки и протести и т.н,ще има създадено и напрежение отвън.По линия на енергийните проекти.По линия на усвояването на европейските фондове...А кризата си продължава!Предполагам,че след три години(при условие,че добутат толкова)за ББ едва ли някой ще си мисли,като за Орел...))))Справка,срещата му вчера в Лондон с българи.Тъжна работа...А Дясното така и не може да съществува,заради големия брой бедни хора.Поздрави!
цитирай
4. divini - еее де :)
08.02.2010 20:01
За понедленик си много песемист. А ако сега не се правят реформи в такива болезнени сектори като здравеопазването, като под сега разбирам в началото на мандата, няма кога. Ако реформата се направи интелигентно хората след година-две няма да помнят за какво са се възмущавали.
За другото ще коментирам друг път :)

Поздрави
цитирай
5. haralanov - Да,така е...
08.02.2010 20:12
Права си и съм съгласен с теб,че реформа се прави в началото на мандата.Позволи ми обаче да се усъмня в хората провеждащи тази реформа.Примерно един Нанев на лицето му е изписано,че не му е никак ясно,как точно ще станат замислените промени!За ББ-да не говорим...))))
цитирай
6. raylight - Браво,
08.02.2010 20:29
много точно казано :)
цитирай
7. flyco - =
08.02.2010 22:00
Урбанизацията е пагубна за ДПС, затова те ще направят всичко каквото могат електоратът им да остане в компактни местни маси.
цитирай
8. nicodima - divini,
09.02.2010 09:01
Постингът ти е изключително коректен по отношение на реформата в здравеопазването! Мен например изобщо не ме притеснява закриването на болници - например болницата в Омуртаг е един мастодонт, който сигурно има легла колкото Токуда. Кой обаче работи в него и с каква техника разполага - не знам. Та е точно вилает на ДПС. Търговище е на 24 км. За какво да се запазва един сграден фонд без нищо вътре???
Модерен спешен център с няколко линейки върши отлична работа и за околните села, но трябва да има средства за спешна сърдечна и дихателна реанимация и съответните специалисти, умеещи да боравят с тях...
А на Нанев му е абсолютно ясно какво трябва да прави, само дето му е размахан пръст, че не трябва да се конфронтира с ДПС...
цитирай
9. kapricia - :о)))
09.02.2010 11:05
Реформа... това - добре. Обаче ми се струва, че не я почват откъдето трябва. Преди няколко дни моя позната трябваше да роди детето си със секцио. Във видинската болница. Поискаха й 300 лева за това. Нерегламентирани. Нищо, че е здравно осигурена и всичко си й е изрядно. Най-накрая, след доста преговори и не без помощта на познат лекар сумата беше сведена до 100 лева. Мисля си, че реформите трябва да засегнат и тази част от проблема.
Колкото до т.нар. "закриване" на болници и поредната оплакваческа церемония на ДПС, нямам мнение. Или по-точно имам, но ако го изразя гласно, ще ме обвинят в расизъм и омраза към турците. Не ми се обяснява за пореден път, че ДПС не е Турция - това дори електората им все още не може да го осъзнае. ДПС е просто бизнес. Един дяволски добър и доходоносен бизнес.
цитирай
10. gantree - @ divini
09.02.2010 13:01
Баташки много ми хареса. Без абсолютно никакво притеснение показа истинското лице на комунизма в здравеопазването, особено около шоуто с листовете. Петър Москов, както и да беше реагирал, все щеше да е добре. Аз сигурно бих станал и бих си излязъл от студиото на минутата, ако бях на негово място, но и неговата реакция мина добре. Все пак, не биваше да му се причинява това, да влиза в дискусия с този откровен идиот.

А на ДПС няма какво да им се чудим.
ДПС е турската комунистическа партия у нас. Защо няма пътища из районите с турско население е въпрос, на който те трябва да отговарят, два мандата са в били в управлението и ето какъв им е резултата - Ардино е в XVIII - XIX век.
цитирай
11. divini - Ган,
09.02.2010 14:51
вчера, след като написах горното, си говорих отново със запознати с темата. И като зададох въпроса "От кога ДПС се занимава със здравеопазването?" ми се разказаха едни неща, които най-общо казано звучи така:
ДПС от край време източва пари през болниците в малките населени места в техните региони.

Признавам си, че това не ми го беше родила главата.

И изключително ме притеснява, че керванът си лае, а ДПС си действа...

Поздрави
цитирай
12. divini - Това е малко извън темата
09.02.2010 14:58
http://comdos.bg/images/stories/reshenia/110-.doc

но е добре да го има на повече места. А и дали е извън темата всъщност...
цитирай
13. gantree - мне
09.02.2010 15:13
не е само на ДПС тази схема. Затова е и този вой, на тия като Баташки.
Покрай нещата около сестра ми, Бог да я прости, ако знаеш само на какви неща отблизо съм се нагледал като източване, ще загубиш ума и дума от изумление.

Благодарско за линка.
цитирай
14. divini - ммм не е само
09.02.2010 15:18
то е ясно, че не е само ДПС, обаче... Всъщност проблемът е, че има схема. Решаването на този проблем е да се види чия е..
цитирай
15. gantree - знае се
09.02.2010 15:24
чия е.
На мен ми е само Стойчо Кацаров "проблема" в цялата картинка, чисто визуално.
И той е "парче противник", за съжаление.
"Оставете пациентите да решат коя болница е добра", казал пред БНТ. Ще падна и ще умра от такива супертъпи изцепки. Поне като нямаш какво да кажеш, трай си, както се казва.
цитирай
16. divini - темата ми е сравнително нова
09.02.2010 15:26
но сега съм я захапала.. и като разбера нещо или неща ще ги оповестявам
цитирай
17. gantree - аз пък
09.02.2010 15:28
ще се захапвам за екстремизма, щото не може така повече да продължава.
Всеки с неговите си дъвки :))
цитирай
18. divini - еми :)
09.02.2010 15:41
Важното е ченетата да са на място :))
цитирай
19. gantree - :))
09.02.2010 15:44
Кутсентсе, кутсентсе, дай тси ми тсъбките, хахах :)))
цитирай
20. анонимен - Петър Николов
09.02.2010 20:48
Томас Хамарберг, комисарят по правата на човека на Съвета на Европа, публикува във вторник доклад за своята визита в България през ноември 2009 година.

Защитата на малцинствата от дискриминация, расизъм и нетолерантност трябва да бъдат завишени, отбелязва Хамарберг.

Комисарят препоръчва открит, искрен и системен диалог с всички малцинства в България, включително и македонското, в съответствие със стандартите на Съвета на Европа.

По време на посещението си в страната ни Томас Хамарберг се е срещнал с „представители на българи от македонски произход“.

Комисарят препоръчва и законодателна поправка на Конституцията, свързана с по-добрата защита на правото на малцинствата да се сдружават и събират и за пълното присъединяване към стандартите на Съвета на Европа.

Комисарят препоръчва и законодателна поправка, която да постави расистката мотивация като отежняващи вината обстоятелства при всички престъпления.

Комисарят се обърна към българските власти да предоставят обезщетения и бързо да намерят решение на нерешените пенсионни искове на жертвите от т.нар. “Възродителен процес”, съобщават от Информационния офис на Съвета на Европа в София.

На ромите с отнети жилища трябва да бъдат предложени достойни алтернативни възможности. Нещо повече, достъпът до адекватно жилище, образование и социални права остават проблематични и твърде често те са жертви на расистки мотивирана дискриминация и насилие. Властите трябва спешно да променят тази ситуация – отбелязват от Съвета на Европа.
цитирай
21. thetrooper - ДПС имат и много други скрити таланти.
10.02.2010 16:28
Проблемът е, че "нашите" ги оставят да си разграват коня. Права е miralyub, че оставихме ДПС и БСП да печелят, експлоатирайки думата "закриване".

А докато се кефехме на това как др. Баташки излезе извън нерви, някак си пропуснахме поредното натякване, че Иван Костов е виновен за провалената реформа в здравеопазването.

Изобщо ай сиктир с тия мантри на червените боклуци и ДПС. Крайно време е да се чуе гласът на Добрите (както пише Иво Беров). Само така ще им затворим мръсните усти на комуняги и депесари...
цитирай
22. divini - Мите
10.02.2010 16:38
темата за какво е виновен Костов не ми е тема поне от 5 години. Това са бла-бла-бла, но пък и не съм го пропуснала. Просто не виждам смисъл да се обсъжда. "Нашите" или поне тези, които аз възприемам като наши, не ги оставят да си развяват коня, а действат. Така ги виждам аз нещата.

Поздрави
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: divini
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2051041
Постинги: 482
Коментари: 4249
Гласове: 25439