Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.11.2007 10:55 - Думички
Автор: divini Категория: Забавление   
Прочетен: 1899 Коментари: 8 Гласове:
0

Последна промяна: 28.11.2007 20:22


(малко забавление с пожелание за слънчев и усмихнат ден)

Има думи, които харесвам и такива, които не мога да понасям. И то не само заради значението им, а и заради звученето, смисъла, който влагам в тях и малко налудничавите асоциации, които предизвикват в мен. Ето някой от думите, които наистина обожавам (повтарям асоциациите, които правя са доста странни и много често нямат очевидна логика):

1. хлапе – много харесвам тази дума. Обръщението “Ей, хлапе” ме кара да се усмихвам. “Хлапе” е произнесено с нежност, но и с внимание, защото хлапето не е кротко детенце, а будно и диво същество, от което винаги може всичко да се очаква
2. джиждавка – малка, никому ненужна, но много скъпа добавка към: дреха, автомобил, къща и т.н. “Финтифлюшка” –  е подобна на джиджавка.
3. щуротия – пакост, направена абсолютно добронамерено
4. морж – симпатично животно, обаче в случая става дума за друго – има една категория хора, която си е създадена за определението моржове: дебели и мудни чичковци, с големи бузи
5. бизон – е с подобна функция на морж, но се използва по-скоро за кметове на София
6. диване – хлапе (но не само във възрастовата група до 12 години), което прави щуротии
7. обожавам – нещо като обичам, но много по-силно
8. зле – това е дума, значението на която за мен, няма как да ви обясня
9. тиня – подобно на бизон, но в женски род
10. манджа – нещо, което е вкусно, но по-добре да не знаеш от какво е направено
11. карфиол – приказния принц има подобна прическа
12. сладкиш – е всяко едно хлапе
13. плющи – като плясък, но звучи по-силно
14. вързоп - никога не се знае какво ще има вътре


следва продължение... 

*много важна дума забравих:
15.ботушки = нещо, което винаги искам :)

още:
16. кифла - вид блондинка
ново 17 - щурче, може би заради щуротия....

Думи, които не понасям:
1. юноша – все едно е допълзяло от канавката и освен всчико осанало – натегач
2. мустак – звучи ми като мазол или нокът
3. учреждение – първата асоциация е манифестация, не знам защо
4. предприятие – същото като учреждение ....
5. стопанин - звучи ми като дебел чичко с мустаци ( а мустаци е множествено число на мустак), който чака ТКЗС - то да му даде плана за петилетката

и тук следва продължение ....




Гласувай:
0



1. dressy - :)))
28.11.2007 11:05
1.брилянтен
2.проформа
3.изумрудено
.......харесвам много..

каркаде....не понасям
цитирай
2. divini - @ dressy
28.11.2007 11:26
:)) има много, но нещо зациклих.. а и зациклих я харесвам..:)) така че списъкът ще обновява дълго време
цитирай
3. dagma - И аз харесвам "щуротия"
28.11.2007 14:53
И някои турцизми много обичам, като "сакън", "зорлем" и "терсене". Даже "комшия" ми е по-благозвучна от "съсед".
"Бюро" и "блок" пък ми звучат сиво.
:)))
цитирай
4. divini - @dagma -
28.11.2007 20:25
терсене ми е като тескере, а като бях хлапе, тескере си го предсавях като вид костюм :)) кафяв при това и леко лъщящ... Зорлем обаче и на мен ми е любима.. а бюро го свързвам с бюрокрация, а бюрокрация с Тодор Живков, а това не мога да дам логично обяснение защо...

:)
цитирай
5. dagma - Понеже споменаваш
29.11.2007 10:09
понеже споменаваш друго "любимо" словосъчетание - "Тодор Живков", само ще спомена извън темата нещо. Онзи ден гледах по TV едно 21-год. момиче, което като разбрало, че разговорът в студиото ще бъде за Т.Живков, казало: "Знам го кой е. Вчера даваше интервю по телевизията". Оказа се, че го мислила за Ж.Желев. Първо си казах - разбираемо е, толкова е млада. Ама после размислих, че ако ме попитат примерно кой е Антон Югов, няма да кажа, че е бил гост в "Панорама".
Малко се отклоних, но ме напираше да го споделя:)))
цитирай
6. eien - Ето някои архаизми, "модни" думи, заемки и пр., които не харесвам:
29.11.2007 12:20
шмайзер, хайванин, бухалка, потник, Наркоп, дроб-сърма, сбръчкан, промотиране, билборд, шорти, фуста, супера, пергел, накълцайте, гръклян...

уффффф, сещам се още 10 най-малко...
цитирай
7. dressy - ааааа
29.11.2007 13:54
за гръкляна съм съгласна....брррр:)
цитирай
8. divini - гевгир
03.12.2007 23:54
много ми харесва...:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: divini
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2049754
Постинги: 482
Коментари: 4249
Гласове: 25439