Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.09.2009 10:33 - Това, което прави една партия истинска
Автор: divini Категория: Политика   
Прочетен: 6224 Коментари: 21 Гласове:
9



Да живееш в София не винаги е голямо удоволствие. Като се почне със задръстванията, шума, дупките и калта по улиците и се стигне с отговорността за една година на гласуваш три пъти. Защото гласуването е отговорност и ако искаш по-малко задръствания, шум, дупки и кал, трябва много добре да помислиш на кого гласуваш доверие. Поне така би било в един съвършен свят. За съжаление обаче в момента сме много далеч от съвършенството. Малко сме тези, които гласуваме за някого, защото знаем, че този човек може да се справи, защото знаем, че може да носи отговорност.  Масово тази година хората гласуваха за Бойко Борисов. Добрата новина е, че гласуваха и тройната коалиция си отиде. Лошата е, че Бойко Борисов не е бил кандидат за какъвто и да било пост на тези избори.  Не очаквам нещо по-различно да се случи и на изборите в София, независимо, че премиерът си е премиер, а не кандидат за кмет.

Дали Синята коалиция трябва да има свой кандидат или не? Това беше въпросът, който занимава реалното и виртуално пространство в последните две седмици. Двете положения мога и да ги защитя, и отхвърля с еднаква лекота.  Все по-вероятно става обаче Синята коалиция да подкрепи кандидата на Герб. Аз дълбоко вярвам, че хората, на които съм гласувала и гласувам доверие, заслужават това доверие и когато те правят нещо, то те имат своя мотив, за да го направят. Но, за да продължа да им вярвам, трябва да знам този мотив. Защото е време да си казваме нещата честно в очи. Обратното кара хората като мен да се чувстват употребени и нужни само тогава, когато остават три седмици до избори.

Това, което прави една партия истинска са нейните избиратели. Защото партията не представлява интересите на политиците, депутатите, кметовете, съветниците и администрацията на въпросната партия, а на избирателите й. И това, което прави ДСБ и СДС много по-различни от Герб са техните избиратели.

И на тези хора не им помага, когато някой от политиците, които претендират, че ги представляват кажат, че проектът „Синя коалиция” е провал. Не им помага и това, че някой нарича тяхното желание за издигане на собствена кандидатура глупаво. А и, когато казваш на хората, гласували за теб, че са глупави, то това поставя под въпрос и собствената ти интелигентност.

Не твърдя, че желанията на избирателите задължително трябва да бъдат удовлетворявани, но е задължително да бъде обяснено защо не са. И когато дадено решение бъде взето, то тези които са го взели трябва да имат способността да поемат отговорността за това решение. А хората, за които съм гласувала, винаги са доказвали, че могат да поемат и да носят отговорност, че не ги е страх да казват истината, независимо, колко е неприятна тя. И аз очаквам от тях, че ще продължат да го правят.

в. Седем



Тагове:   партия,


Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. galinabg - Мария, казала си го най-точно:
23.09.2009 11:17
"Обратното кара хората като мен да се чувстват употребени и нужни само тогава, когато остават три седмици до избори.
Това, което прави една партия истинска са нейните избиратели."

Така мисля и аз!
цитирай
2. divini - :) Галя
23.09.2009 11:22
За мен, ей това е най-важното да бъде схванато:
Това, което прави една партия истинска са нейните избиратели. Защото партията не представлява интересите на политиците, депутатите, кметовете, съветниците и администрацията на въпросната партия, а на избирателите й.

Поздрави
цитирай
3. jedi - Мерси за хубавия текст
23.09.2009 11:35
На политически език, според мен, подкрепата на чужд кандидат означава:
- Липса на добствен добър такъв;
- Бягане от отговорност към избралите ги;
- Отбой!

Аз съм на мнение, че трябва да си запазят индентичността и документа за самоличност, дори и с цената на най-неподходящия кандидат. Дори и на тях това да им се струва правилен политически ход, то те са длъжни да се съобразят с нас - ние сме избрали тях, а не Фандъкова - простичка аритметика. Тук няма никакво значение мнението на избирателите за въпросната кандидат-кметица. Въпрос на политическо достойнство и отговорност на сините към избралите ги е това, което е по-важно.
Ако продължават да се изцепват така, следващия път ще се замисля дали въобще да ходя до урната.
Аз не съм пускал бюлетина на ГЕРБ, респективно за Фандъкова и след като не уважават този наш избор, на следващите избори има опасност да се лишат от единственото, което им е останало - ние.
Аз не съм комунист и не гласувам с капаци на очите, а мисля, а те не уважават избора ми. Лошо, Седларов. За тоя срок от мен имат "слаб 2". Да внимават.

Май верно ние си истанахме единствените седесари в държавата.
цитирай
4. divini - @ jedi
23.09.2009 11:39
Не е задължително подкрепата на чужд кандидат да означава тези три неща. Но ако комуникацията между политическите представители и избранниците им продължава да липсва, то задължително това е впечатлението, което се създава..

Поздрави
цитирай
5. gantree - @ divini
23.09.2009 12:13
Този разговор така и не се състоя. Уж се почна, ама се пресече. Сега, след като нямаме собствен кандидат, се получава нещо от рода на "всяка коза на свой крак". Следователно вече е обикновена формалност какво чуждо ще подкрепи или няма да подкрепи Синята коалиция. Колкото до комуникацията - много го обичам това оправдание. Използва се най-често от онези, които не признаваМЕ никакво друго мнение, освен собственото.

Апропо, крайно ми е любопитно как така с еднаква лекота можеш и да защитиш, и да отхвърлиш и двете положения от по-горе :)) Аз мога само по едното, за всяко от тях, двете. :))) Колкото и да размишлявам, не мога да "пипна" ни един свестен аргумент в полза на сегашното положение. Рече се, и се отсече. Както и да е.

Поздрави.
цитирай
6. divini - :) Ган,
23.09.2009 12:20
мога, а може би се надценявам, но това не е проблемът всъщност, защото не е моя работа да ги отстоявам или опровергавам... Проблемът е, че тези, които взимат решенията са свикнали, че каквото направят, ние, техните избиратели, съвсем автоматично приемаме и подкрепяме, всяко тяхно действие..

Поздрави
цитирай
7. gantree - :))
23.09.2009 12:38
Могеш, ама ... не могеш :)) Дори и не щеш да се пробваш, поне в името на качествения екшън, който бихме могли да си спретнем в темата ти :)))
А проблемът, с тоя навик, той лесно се решава с едно колективно поискване и подаване на оставка на градското ръководство, само че с това лесно решение никак не се решава основния въпрос, с онова "другото" градско ръководство. Цайтнот.
цитирай
8. divini - :) Абе..
23.09.2009 12:46
не знам дали толкова лесно се решава проблемът... На този принцип и "другото градско" ръковдство може да бъде пратено в изолация.

А за екшъна си прав и си имам съображения :))
цитирай
9. gantree - е
23.09.2009 13:11
то няма как иначе, другото е да се гърми по улиците, за което всеки ще го приберат куките :)) "Другото" градско, то това е и най-тъпото в цялата ситуация - да зависиш от нещо, което не можеш да решиш, да оправиш, ако създава проблеми. А който трябва да го решава, в момента сладко спи.

За съображенията няма страшно, и аз си ги имам.
цитирай
10. mamkamu - +
23.09.2009 16:18
Много ми е чудно обаче, дали, ако сините призоват да се гласува за Фандъкова, ти ще го направиш? И въобще всички вие, които сте партийни членове! И ако дадете гласа си за нея, по съвест ли ще е?

Теодор Дечев например е в пъти по-читав от магарето на ГЕРБ, но това е друга тема :)
цитирай
11. divini - :) mamkamu
23.09.2009 16:25
Аз. лично, нито съм член, нито регистриран симпатизант, аз съм избирател, прост. :) Но и на мен ми е интересно как ще гласувам... Още повече, че в момента си мисля, че по-дясна кандидатура от тази на Теодор Дечев за сега не е издигната ...
цитирай
12. vselenche - Здравейте!
23.09.2009 17:09
Поздравления, Мария, за добре написания текст!
Ако ми разрешиш, ще го копирам в групата "Фенове на Добрите" във ФБ, за да се посъбудят ТАМ малко и да чуят казаното от теб и мислено от редица други симпатизанти на СК. Дали ще го осмислят е техен проблем и то голям проблем според мен, защото няма друга партия или коалиция в 41 НС с толкова осъзнат електорат, както техния, и това НЕ е преувеличено. Този електорат едва преглътна "тактическия" ход с казуса - Божидар Димитров!
Относно казаното в горния коментар за Теодор Дечев, не мисля, че това е друга тема. Пак във ФБ вече има създадена група в негова подкрепа и сред участниците й виждам симпатизанти на СК. Аз лично получих покана за тази група и честно казано в първия момент не знаех какво да направя! После я отхвърлих и публично обясних защо, пожелавайки успех на г-н Дечев.
А личното ми решение относно частичните местни избори за кмет на София е, че няма да гласувам при дадените обстоятелства. В моите разбирания това е единственото почтено действие лично за мен.

П.П. А клоаката днес СДС-София е една група от разни люде, които образно по време на отминалите парламентарни избори определяхме като "Юруков & Co, т.е. търговската марка "сдс".
цитирай
13. gantree - @ mamkamu
23.09.2009 17:10
Много ми е чудно обаче, дали, ако сините призоват да се гласува за Фандъкова, ти ще го направиш? И въобще всички вие, които сте партийни членове!

Явно възприемаш членовете на сините партии като някакви овце :))) или в най-добрият случай като някакви машинки за гласуване, които изпълняват едва ли не всякакви команди. Аз съм и член, и симпатизант, и каквото още се сетиш, но това изобщо не означава, че евентуалната ти представа е вярна.

А Теодор Дечев е социалдемократ, официално. Радвам ви се на всички, дето го смятате за "дясна кандидатура". Нямам нищо против социалдемократите да гласуват за наши политически представители, но обратното ми е невъзможно. Той в момента се изявява като като част от "сивия" сектор в политиката. Не е лош човек, познавам го, но от чисто политическа гледна точка неговата кандидатура е шарлатанска работа, за разлика от всяка друга ясна партийна кандидатура.
Кашата е пълна, общо взето.
цитирай
14. divini - Здравей :)
23.09.2009 17:13
Виж, това с негласуването ми е много трудно, най-малкото, защото непрекъснато повтарям колко е важно да се гласува, а сега сама да не го направя.... не върви..
Колкото до текста, няма проблем да го публикуваш, ако мислиш, че ще има ефект :)

Поздрави
цитирай
15. divini - Ган :)
23.09.2009 17:14
divini написа:
Аз. лично, нито съм член, нито регистриран симпатизант, аз съм избирател, прост. :) Но и на мен ми е интересно как ще гласувам... Още повече, че в момента си мисля, че по-дясна кандидатура от тази на Теодор Дечев за сега не е издигната ...


Казвам по-дясна :) има разлика :)
цитирай
16. gantree - :)))
23.09.2009 17:21
Е, аз от такива нежни детайли не разбирам, знаеш :)) На мен трябва да са ми ясно казани нещата. Ляво - ляво, дясно - дясно. Няма нужда от сложнотии.

А човекът си е ... аз съм го казвал достатъчно много пъти това по адрес на социалдемократите: те са за мен като морските свинчета - нито са морски, нито пък са свинчета.
цитирай
17. divini - Морското свинче...
23.09.2009 17:23
горкото.. прилича на Синята коалиция в момента.. нито е синя, нито е коалиция..
цитирай
18. gantree - :)))))
23.09.2009 17:25
divini написа:
горкото.. прилича на Синята коалиция в момента.. нито е синя, нито е коалиция..

В София - да, мо`е да сА ка`е и така :)))
цитирай
19. divini - това сА ка'
23.09.2009 17:29
Като "сака'" ли е .. един вид иска.. един вид манагалче?
цитирай
20. vselenche - :)))))
23.09.2009 19:28
Съгласна съм, Мария, че негласуването Е не само неправилно, но НЕ е и моята позиция. Но и аз като теб обръщам внимание на нюанса - НЯМА да гласувам при "дадените обстоятелства".
И подчертавам, че този мой личен избор, макар и неправилен, е отговорен. В тази връзка няма да гласувам, НО по активен начин, т.е. няма да мълча, защото ме интересува и защото смятам, че заболяването на "коалицията" ще се влошава и след местните частични избори.
ДАЛИ ще има резултат от публикуването на този ти постинг в споменатата от мен група - представа нямам, но виждам, че тя се поддържа от някого и ТАМ влизат да четат бая симпатизанти на СК. Освен това, аз лично събирам на едно място(копирайки)във ФБ(групата "Писна ми!")всичко, което се дискутира/обсъжда във ФБ около местните частични избори за кмет на София.
Дълбоко съм убедена, че електоратът на СК в този момент НЕ трябва да мълчи, а точно обратното - да удари по масата, образно казано, за да удари по масата и ДСБ! Има коалиционно споразумение, вярно за парламентарните избори, и това споразумение е между СДС - ДСБ, а Герб НЯМА отношение към това, макар и да е сестринска партия от ЕНП, както по стандарт му се казва.
Правилно си написала в постинга си:

Това, което прави една партия истинска са нейните избиратели. Защото партията не представлява интересите на политиците, депутатите, кметовете, съветниците и администрацията на въпросната партия, а на избирателите й. И това, което прави ДСБ и СДС много по-различни от Герб са техните избиратели.

Е, ТОЧНО ЗАРАДИ ТЕЗИ ТИ ПРАВИЛНИ ДУМИ/ЗАКЛЮЧЕНИЯ избирателите ТРЯБВА да знаят КОЙ ги представлява в 41 НС. Инак, както се е подкарало може да се окаже, че никой НЕ ги представлява!!!

П.П. А това е още по-голямо главоболие от предстоящите частични,сякаш НЕзначителни,местни избори за кмет цна София.
цитирай
21. flyco - ...
24.09.2009 16:27
Това, което прави една партия истинска е ясната и позиция по всеки един обществен въпрос. Ако не може да я формулира, ръководството да си плати на "експерти" и после нека да го легитимира като партийна позиция ако не го е срам. Избирателите имат право да решат дали да продължат да бъдат избиратели на такава партия или не. Всяко решение е избор.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: divini
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2049848
Постинги: 482
Коментари: 4249
Гласове: 25439