Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.08.2009 11:32 - Защо ми пречи ДС?
Автор: divini Категория: Политика   
Прочетен: 8287 Коментари: 26 Гласове:
15



Имаме си правителство на европейското развитие на България. Чудесно, много хубаво звучи. Много неща могат да се изпишат и изговорят за последната политическа седмица, от гласуването на кабинета, в чийто състав влезе и сътрудникът на Държавна сигурност Божидар Димитров, до политическите кабинети на новите министерства.   След гласуването в понеделник на правителството Борисов, у автентичния десен избирател изригна вълна от противоречиви чувства. В интернет, а и не само, се развихри истинска буря от емоции. Дали е трябвало да се гласува със „за” за състава на кабинета или с „въздържал се” беше основната тема навсякъде. И за двете тези има много доводи. Това е разговор, който още дълго време ще се води. Знам само, че аз съм гласувала доверие на моите представители в парламента и вярвам, че те ще го оправдаят.   Интересно е обаче и друго нещо. Защо младите хора, сред автентичната десница, реагираха толкова остро на номинацията на един кадър на Държавна сигурност в правителството на Република България. Проблемът не беше личността на Божидар Димитров, независимо от спорните му заслуги за българската история, не беше и странният ресор, който като министър без портфейл получи – да отговаря за българите в чужбина, каквото и да означава това. Проблемът беше, че той е сътрудничил на Държавна сигурност. Господин Димитров в свое изявление декларира, че не се срамува, че е сътрудничил на ДС, спомена също, че бил сътрудник на научно-техническото разузнаване т.е. на най-интелигентната част от народа по онова време. Това изявление на министъра, разчита на късата ни памет-неговото досие е от I и II главно управление (Външно и контраразузнаване) а не IV-то научно техническото.   Реакцията на младото поколение може да се е видяла странна на някои хора, защото това поколение едва ли има пряк сблъсък със структурите на ДС. Аз се зарадвах на тази реакция, защото тя показа, че все още има активно мислещи хора.   Според Президента на Републиката, който също е сътрудник на Държавна Сигурност (това само показва, че масово народът не се интересува вече от агенти и досиета) лустрационните закони ограничавали правата на човека и създавали класова борба от ново поколение.   Не виждам по какъв начин се нарушават правата на едно лице, което чрез сътрудничеството си на репресивните служби на ДС през годините на тоталитарно управление, се е облагодетелствало и се е ползвало с недостъпни на редовия български граждани права, чрез ограничаване на достъпа до  ръководните органи на законодателната, изпълнителната и съдебната власт. Теорията, че част от тези сътрудници са защитавали интересите на държавата също я знам. Само че между 1944 и 1989 година държава е означавало една партия, тоест БКП. А БКП е служило на Москва. Така че това са хора, защитавали интересите на партията. Тоест хора, защитавали интересите на СССР. Да, всеки прави грешки и всеки има право да получи възможност да се поправи или да изкупи вината си. Но това не означава, че трябва да бъде допуснат в най-висшите кръгове на властта. Никой не отрича правото на тези хора да живеят нормален живот. Но нормален живот може да се води и без да си министър, съдия или депутат.   Не виждам и за каква класова борба говори господин Първанов, с картонче Гоце, при положение, че голяма част от сътрудниците на ДС и техните семейства имат в пъти по-висок стандарт от средностатистическия българин.   Проблем и начинът на вербуване на сътрудници на ДС. Някои са станали доброволно, което поставя въпроса за техния морал и съвест. Други са станали такива по принуда. Но всички те, станали веднъж сътрудници, са станали и зависими от кукловодите на върха на репресивния апарат. А решенията и действията на един зависим човек са изначално компрометирани..   Но тези неща са в миналото. В настоящето ДС има своето отражение по друг начин. Безспорно е, че структурата на тайните служби е работила по един безотказен начин. Безспорно е и друго, че в България имаме една чудесно организирана престъпност и мафия, които чудно защо всички анализатори и наблюдатели свързват с Държавна сигурност. Още повече, че във всички държави от бившия източен блок, организирана престъпност е продукт на службите на бившия репресивен апарат, а България не прави изключение.   Докато кадрите на ДС не си отидат от управлението на държавата, властта ще е в тясно сътрудничество с организираната престъпност. И нито ЕС, нито който и да било друг, ще могат да прекъснат тази връзка.   А докато има още хора, които няма да се успокоят, докато и последният сътрудник на ДС не бъде изведен извън структурите на управлението, има надежда за държавата.    



Гласувай:
15



Следващ постинг
Предишен постинг

1. svetlo - Споко...
05.08.2009 11:35
Те така или иначе измират полека-лека...
Аз ще ги надживея всичките и ще остана единствения с досие:)
цитирай
2. flyco - =
05.08.2009 13:46
Ще видим кога ще се приеме лустрационен закон. Може би назначаването на Божидар Димитров е точно гаранция пред "машината", че няма да се приеме?!? Един вид договор за примирие.
цитирай
3. darktales - flyco
05.08.2009 14:12
Може би и назначаването на Цецка беше знак, че няма да има декомунизация. Един вид, забрави и не страдай. Само че на кой му трябват тия знаци. То това ни беше ясно още като знаехме кой ще спечели изборите.
цитирай
4. boyanov - Проблемът на повърхностно мисл...
05.08.2009 14:57
Проблемът на повърхностно мислещите е именно този - не правят връзката между добре организираната, финансирана и практически с пълен достъп до всичко ДС и съвременна мафия, която поставя своите агенти във всички жизненоважни за страната ни позиции - парламент, изпълнителна власт, съдилища, медии, банки, едър бизнес. Очевидно тази "система" е вредна за страната ни, защото десетилетия сме на дъното. Едновремешната номенклатура се замени с друга номенклатура (с картончета и досиета), която продължава да обслужва интересите на ограничен брой хора.
цитирай
5. mph - silencemurmur
05.08.2009 15:40
Жалко за всички. И успяват засега. Не съм чул някой да е очарован от държавата ни.
Онзи ден обявиха още храбри бойци на тихия фронт, маскирани като журналисти. Такива като тях надуват медийни балони и легитимират пред обществото измислени удобни политици.
цитирай
6. bilingual - re:
05.08.2009 15:40
На мен ми пречи този недостатък, че не може да се разграничават все още “приятелствата” и държавните дела!
Както и наглостта след като е гласуван закон тези хора да не са в парламента, един такъв представител да бъде назначен за министър.
А изказванията за "извиване на ръце" ... не ми се ще да подхващам и тях сега.
цитирай
7. stoni - stoni
05.08.2009 15:48
По пътя сме и сме изминали само около 1/4 от него. Непоносимостта към агентите и служителите, техните наследници и славители трябва да успее, да се запази и да расте. Въпреки, че те смятат това за противопоставене и пречка за помирението то е лицимерно извиване и прикриване на истината. Разкриването на тайните им сътрудници не е самоцел и те оказват именно съпротива точно заради това. Мислещите хора търсят път към реализация и възможност за търсене и получаване на всекиму според стореното а именно реално осъждане на извършители на престъпления през деситилетията на тоталитарен гнет. Онази държава се е държала благодарение на една група от престъпници, които са всявали страх в останалите, които са се примирявали с лъжата и безучастно са се съгласявали с издевателствата на непокорните, чистите и най стойностните хора. Проведена е крайна и дълга отрицателна селекция и народа ни е заприличал на мърша, мърша като онази която за момент е забелязал някога Славйков.
Да успеем да съхраним сред съмишлениците си и да разширим това недоволство към тази престъпна клика хора, всъщност е пътя към спасението и пречистването на нацията. Осветяването на агентите, лустрацията им с изваждането на личните и работни досиета ще ги отдели от смесването им с истинските желаещи да се сложи край на тази агония.
Ще засили и позволи да се отправят посланията на истината и към останалите и с гласувано от тях доверие ще се позволи да се стигне до момента в който освен декларативно ще можем да поискаме и реално отговорност от извършителите а когато те не са между живите от онези, които са пречили това да се случи навреме и да се спести толкова мъки и толкова погинали млади надежди, пропилени години за малди и с нищо незаслужили съдбата си принудени да се спасяват как ли не и къде ли не хора.
Бойко Борисов е поредния техен зъб, който закачва веригата за да превърти в празно и пусто. Това е ясно на огромната част от симпатизантите на СК. Тук нито спор, нито двоумение няма. Въпроса е извън нас и нашите съмишленици и се намира в онази огромна част, множество, което понесе бюлетината и я подари на крадците и идеи носещи това деларативно на уста но нилога немислещо да ги осъществява. Циничността им е нормална за категорията им но не е нормална за възприемане от огромната част от народа ни изречена от една такава висока трибуна на предизборни обещания и най вече на пресконференция след-изборна. Едва ли може да си представят до къде и колко ниско може да падне елит на една държава стремящ се към запазване и завладяване за пореден път на позиции от които ще се попречи на нормалността да вземе нещата в ръцете си и позволи всичко и всеки да си заеме полагащото му се. От там и идва сляпата заблуда и поредното грешно прехвърляне на отгоеворността за разчистване на оборите.
Въпреки това, както и преди се надявам, че движението в тази посока е естествения ход на времето, който ще позволи още веднъж, още по ясно да видят и слепите и най накрая да разберът, че истинската алтернатива е онази, която е зачената още в самото начало и преди прехода и носи онази сила и заряд на онези непримиримите, успели да оцелeят в месомелачката, да запазят воля и съхранят надежда, че има видов ден. Видов ден в който каквито и методи, похвати и приоми да използват няма да успеят да заблудят очите, които ще слушат разума и Божията воля.
цитирай
8. анонимен - защо ми пречи ДС
05.08.2009 16:49
В Бг.всичко е на опаки.Става въпрос за това министрите "властимащи"ли са или "слуги"на народа.Когато те са в услуга на народа си, а не на държавата като имагинерно понятие,без значение е дали са били агенти или не.За жалост имам чувството че това е тема"табу"за всички грамотни хора.Да не би"не дай бог" обикновеният човек да се осъзнае.
цитирай
9. анонимен - НАГАЖДАЧИ ПРЕДИ
05.08.2009 16:51
МОШЕННИЦИ СЕГА - ДА ИЗПУКАТ ВСИЧКИТЕ , ЧЕ НАРОДА ДА СИ ОТДЪХНЕ
цитирай
10. анонимен - То понеже всичко останало ни е наред ...
05.08.2009 16:54
То понеже всичко останало ни е наред та на тебе точно ДС ти пречи. Аман от глупости, не мога да разбера как не ви омръзна тоя филм вече.
цитирай
11. boristodorov56 - Никой не отрича правото на тези хора да живеят нормален живот. Но нормален живот може да се води и без да си министър, съдия или депутат.
05.08.2009 16:56
Това изречение да беше само - бих ръкопляскал с удоволствие.

Въпросът е, че всички тези, които си давала като пример - най-паче `и Гоце, `и БД, нямаше да бъдат нищо повече от уредници на квартални или заводски музейчета в родните си градове или Червен бряг напр., ако не бяха сътрудници на Червеното Гестапо - преторианците на социалистическия феодализъм!
Противниците на лустрацията - разбирате ли за какво става въпрос?
За крещяща несправедливост, отделно от неморалността и безпринципността.
цитирай
12. анонимен - Разбирач
05.08.2009 17:20
Господа, не се хабете да коментирате. Преглеждайки структурата на предложения начален текст не се ли усещате, че имате работа с манипулатор. Даже и авторката да е реално съществуваща, в което се съмнявам, кристално ясно е за по-опитните читатели, че формулировките й предопределят в много голяма степен вашите реакции. Това, вероятно,е някаква своеобразна пийпълметрия или нещо подобно. Какви са целите на тази манипулация даже вече не е интересно.Може би вниманието се фокусира върху пикантни теми, докато невниманието ни пропуска доста важни такива - например създаването на агенция за собствеността на държавните институции. Централизирана! Министерствата вече няма да се разпореждат самостоятелно с водещите им се до сега обекти. А кой ще се разпорежда? Познайте в коя банка ще бъдат сметките на новата агенция!
цитирай
13. анонимен - Искате да няма и богати?
05.08.2009 18:08
Няма такъв филм. Противоречите си.
И "чиста и свята"република няма.
Имаме /може би/ вече късче от златната среда,
Нашата среда. А тези които не обичате, работят за вас. Едва ли ще го осъзнаете.
цитирай
14. miralyub - На мен ми пречат агентите на ДС, з...
05.08.2009 18:24
На мен ми пречат агентите на ДС, защото се препъваме в тях на всяка крачка, вместо да стоят в ъгъла с наведена глава.
Работил си нещо си, клепал си, облагодетелствал си се на народен гръб- сега отстъпи. карай си старините, живота тихо, кротно и си трай- какви са тези напъни от тях на всяка цена да са в играта завинаги. И не само те- но и поколенията им напред да ги наследяват в служби и постове.
цитирай
15. kidthunder - ДС ще престане да ви пречи, когато си отиде поколението от онова време
05.08.2009 19:54
Хайде престанете с това ДС!!!
Всеки чул-недочул, разбрал-недоразбрал критикува с такъв плам службите от онова време.
ДС преди и ДАНС сега - няма никаква разлика.
Всяка държава си има тайни служби и контраразузнаване. И те, като всяка фирма, си имат нужда от работна ръка и си я намират. В цял свят тези служби работят за държавата (каквато е в момента), като пиша "държавата" имам предвид управлението, а не народа. В цял свят хората, които работят в тези институции одобряват държавата като такава и работят с ясното съзнание, че работят за народа (макар в много от случаите да не е така). В цял свят тайните служби са недолюбвани (никой не обича да го проверяват и следят).
Дали след като си бил агент напредваш по бързо в живота? Да! Информацията (която при тях е много) е най-ценното нещо и по тази причина е лесно да се издигнеш, когато я имаш.
Божидар Димитров!!!
Ами кой млад голобрад историк няма да се съгласи да работи в тази фирма, като му предложат да влезе в библиотеката на Ватикана?
Поздрави на всички!!!
ДС да ни е проблема.
цитирай
16. boristodorov56 - 16. kidthunder - ДС ни е проблема!
05.08.2009 21:34
Ти на кой свят живееш или вуйчя ти е ченге?
Стига шербеджалъци - гестаповците - вън от играта!
Докога убийците и мерзавците ще ни учат на морал и
справедливост!
Това само овце като българчетата можем да траем!

Точно тези червени боклуци и еничари я карат да звучи грозно думата - българин!
цитирай
17. dagma - @kidthunder
06.08.2009 15:26
Кой точно е твоя проблем няма да коментирам!

Тук се говори за ДС - тайната служба не на държава, а на партия. Има един указ от 1974 г., в който черно на бяло е казано, че КДС е под контрола и ръководството на ЦК на БКП и отчита дейността си пред него. Там пише и това, че всеки служител на ДС е длъжен да бъде "всеотдайно верен на БКП" (а не на държава или народ ). Има и друго. Единадесети отдел на Пето управление на КГБ засяга връзките му с ДС - България. В неговите документи ДС се споменава като най-близка сателитна организация, справяща се отлично с нелегални терористични и силови акции, контрабанда на наркотици и оръжие. Това, което за теб е "работа за държавата", нормално устроените хора наричат криминални престъпления и душевна мръсотия.

цитирай
18. анонимен - Напълно съм съгласен с Борис Тод...
06.08.2009 19:12
Напълно съм съгласен с Борис Тодоров-"Стига шербеджалъци - гестаповците - вън от играта!
Докога убийците и мерзавците ще ни учат на морал и
справедливост!
Това само овце като българчетата можем да траем!
Точно тези червени боклуци и еничари я карат да звучи грозно думата - българин!"

ЗАЩО КРИЕТЕ РАДОСВЕТ РАДЕВ? ЗА НЕГО НИЩО НЕ ПИШЕТЕ? НЕ САМО В ПОЛИТИКАТА! И В МЕДИИТЕ НЕ ТРЯБВА ДА ЗАЕМАТ ПОСТОВЕ БИВШИТЕ ЧЕНГЕТА! ЕДНА МЕДИЯ КОМАНДВАНА ОТ ЧЕНГЕ СЛУЖИ НЕИЗВЕСТНО НА КОГО. И ПРОПАГАНДИРА НЕИЗВЕСТНО КАКВО. ТЪЙ ЧЕ НЕ ПОДМИНАВАЙТЕ И АГЕНТА РАДОСВЕТ РАДЕВ,ШЕФА НА ДАРИК!
цитирай
19. анонимен - о,неразумни и юроде...
06.08.2009 21:40
не знам защо се плашите още от агентите на ДС,докажете се като специалисти ско смятате че тук ви пречат-света е голям,но си мисля вече че агентите,ДС,БКП ,СС или КГБ са само оправдание за некадърници които не можейки да покажат нещо стойностно,обвиняват целия свят за некадърността си! ако имате нещо против някого ,споделете защо той не е добър професионалист или нещо друго,но да казвате че е агент на ДС и затова не става...жалко за такива "интелектуалци"
цитирай
20. анонимен - Баба Командирова
06.08.2009 23:02
Президент на САЩ - Буш старши бе шеф на ЦРУ. Е, да кажете нещо боклуци-командирови, за които щом е българско е лошо. За вас България няма право на нищо - разузнавачи, контраразунавачи, агенти и пр. България няма право на дъжавна сигурност. Продажници, намиращи причина за своята некадърност, там, където не трябва.
цитирай
21. flyco - =
07.08.2009 14:58
ех 21...
цитирай
22. анонимен - hatanasov - ВРЕМЕ Е ЗА ЛУСТРАЦИЯ
08.08.2009 02:21
За разлика от агентите на демократичните страни, които служеха на народите си, нашите предаваха националните интереси, като се поставяха в подчинение на СССР. Те не разузнаваха за България, а извършваха престъпления/убийството на Георги Марков и много други/ заради една партия.
Ние оставаме все още единствената страна от източния блок без Закон за лустрацията. Нима хората в Германия, Унгария, Чехия, Полша... са по-глупави от нас та не се противопоставиха на тези закони?
цитирай
23. thetrooper - @21
08.08.2009 16:40
Не бъркай българското с комунистическото - член Първи отдавна бе премахнат...
цитирай
24. tsbotev - Прехвърлям го от моя блог в помощ на №16 и анонимните
09.08.2009 12:24
ВМЕСТО СРАМ И СМИРЕНИЕ – НАГЛОСТ Темата за ченгетата пак е актуална. Особено след публикуването на „електронните” ченгета.

И какво от това? На какво сме свидетели? Всичките били много добри хора. Всичките работили на „полза роду”. Хайде, бе!

Всичките им колеги от „книжните” медии скочиха да ги защитават, да ни обясняват, да замажат неприятното осветяване на хора, които 20 години са били спокойни, че всичко в архивите е изчистено. Да, ама не – както казваше един техен колега.

И какво излезе? Всичките „авторитети” в кюпа.

Ама той единият понеже бил влюбен в англичанка и станал ченге. Да помага на държавата. На коя държава, бе?

Другият не знаел, че бил вербован. Но и той работил за държавата.

Третият направил услуга на комшията си. Ама не знаел, че това е да си сътрудник на ДС. Въпреки, че не му било за пръв път. И той помагал на държавата.

Четвъртият трябвало да работи в екипа на Кеворкян. И въпреки, че е млад – няма как. И той работил за държавата.

Петият (и той добър човек) вместо да лежи в затвора за фалита на една банка, сега има 6 медии. Кадърен човек.

Като казах банки, да не ги пропуснем и тях. Има ли някой да не му е ясно с чия помощ се разграби България? Че то целите ръководства на БНБ до 1997 г. били само от ченгета. Даже и оня дето бил Главен инспектор и прикрил далаверите, а сега иска отново да става политик и когато си поиска се появява в „собствените медии” на приятелите си. Да ни обяснява как България трябва да има надпартийно правителство, ако е възможно начело с него.

За оня с царските имена какво да кажем? Той чел. В името на България. И знае, но дълги години не казваше. Започна да казва какво знае преди десетина години. Защо така бе, приятел?

И накрая се оказа, че има един единствен лош. Но той пък освен да води едно предаване над 30 години, май друго не е изкярил.

А тези? Дето работили за България? 20 години каквото поискаха – това получаваха. Радиочестоти, телевизионни канали, кредити без покритие или при много изгодни условия, влияние, имоти, депутатски места, общински съветници, ТВ рубрики и т.н. и т.н. Каквото си поискаха не можеше да им се откаже. Защото те са от „нашите хора”. Досега не се деляха на добри и лоши, когато ставаше дума за папкане и благини. Или за пъчене. Или когато трябваше да бъдат част от хайлайфа.

А когато трябваше да съсипят или да не допускат до медиите си политици, за които се знае, че могат и са независими? Вършеха го и го вършат.

А когато трябва да се манипулира обществото, за да се защитят онези, за които са работили? Правеха го.

Може би в името на държавата, за която са работили. А режимът в тяхната държава бе обявен от ЕС за престъпен.

Имаше един министър на отбраната, който казваше: „Бивш негър и бивше ченге няма”.

Това е положението, господин Борисов. Аз с приятелите си само се веселя. Не ги назначавам на постове.
цитирай
25. 2dtop - =(
10.08.2009 19:59
Много натоварваща стана темата. Прочетох всички постинги наистина и започвам да чувствам блог-а като трибуна за пропаганда, но в днешно време всичко може да се индексира като пропаганда.
Гласуването ми за ГЕРБ не беше, защото много ги чувствах близки, а по-скоро исках аз и много мои познати да послужим за буфер пред така известните ни вече муцуни от останалите партии. Критиките вече ги знаем, нямат край! Критиците взеха да стават повече от песъчинките по плажа, но... което мога да кажа и на БКП , ДПС, СК, ФКД,СИФДЙ, ЙАСДЙ, Айсдй и т.н. е, че имаха своята възможност и я пропиляха! Това бяха 20 години, за които мало и старо, белобрадо и безбрадо вдигат рамене и признават, че полезни промените са били единствено за управляващите. Държавна сигурност, Сигурна Държавност, както искайте ги наричайте тези хора! Не са нужни никакви термини за определянето на социалната група към която принадлежат. Не е нужно да си в ДС, за да подкопаваш устоите на страницата ни, не е нужно да си ляв, прав, десен, горен, долен, за да съсипваш малкото, което дедите ни са оставили. Не е нужно да си журналист, репортер, да държиш медии, филмови студия и тям подобни простотии, за да хвърляш пясък в очите на хората и да ги водиш към пропастта. Достатъчно е ти да си безскрупулен, безгръбначен и безнравствен, за да научиш бедните си деца какво е да си "човек" и "българин" и вместо да ги учиш да търсят своя път, да служиш за "образцов персонаж" на тяхното развитие.
Да ви припомня, че нацията ни се е съхранила, не защото ДС е бдяла над нас, нито защото някой си чичко, който решил да изкарва пари от стола в тях, така му било угодно да напише във вестника. Съхранила се е, защото в някои семейства родителите учат децата си да бъдат хора и да обичат хората, да помагат с каквото могат и да имат очи да искат помощ.
За мен лично, ако в парламентарните партии имаше такива хора, нямше да имат очи да молят ХОРАТА да гласуват. Сами преценете що за личности ви управляват! Никакъв морал! Никакво чувство за достойнство и никакъв алтруизъм в тях! Наречете тези под каквото име щете, но проблемът си остава същият! Надявам се не се налага да ви подсещам защо евреите са се лутали 40 години в пустинята преди да заслужат Обетованата Зема
цитирай
26. анонимен - Много де-сета са още и в медиите. ...
16.08.2009 10:38
Много де-сета са още и в медиите.Може да драскат и тук в нета.на абсолютно всички от тях трябва се отворят досиетата и се качат в Инетрнет.И какво стана?Радосвет Радев още ли е шеф на Дарик радио?Подал ли е оставака?Уволнен ли е?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: divini
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2046448
Постинги: 482
Коментари: 4249
Гласове: 25439