Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.04.2008 11:03 - Толкова да ми харесва този човек
Автор: divini Категория: Политика   
Прочетен: 6744 Коментари: 30 Гласове:
0

Последна промяна: 16.04.2008 11:23


Неделчо Беронов: Заложените в Конституцията правила не се спазват
 
По случай Деня на Конституцията на България - 16 април, Агенция "Фокус" разговаря с Неделчо Беронов, бивш председател на Конституционния съд на България

Фокус: Г-н Беронов, кои са достойнствата на българската Конституция?

Неделчо Беронов: Конституцията се прие, когато у нас е извършена радикална промяна и в нея се отразиха трите направления, в които тази радикална промяна се осъществи. Първо, това беше вече изоставяне на властта на една-единствена партия и въвеждане на политическия плурализъм. Второто беше, че се изостави плановата централизирана икономика и се премина към пазарната икономика. И третото, което също е много важно, то е за самата структура на държавното устройство, възприе се принципът за разделение на властите. Трите основни власти- законодателна, изпълнителна и съдебна, всяка от тях зависи от другите и т.н.

Има и други достойнства, нека да ги припомня - още в началните текстове на Конституцията изрично е записано “България е правова държава. Тя се управлява според Конституцията и законите на страната”. За съжаление, тези неща за момента, макар да са добре формулирани и изразени в Конституцията, в реалния живот не ги наблюдаваме.

Не мога да кажа, че България е правова държава, защото знаем и последните събития, а и други. Законът не е на необходимата висота. Той не е в основата на поведението и на много държавни институции, и на граждани. Не гарантира това спокойствие, достойнство, което е в основата на една правова държава.

Фокус: 16 април е Ден и на юриста. Как ще оцените работата на своите колеги?

Неделчо Беронов: Непосредствено след възстановяването на нашата държавност, след един продължителен петстотингодишен период на робство ние имаме изработване на българската, така наречена и позната, Търновска конституция, приета на 16 април 1879 г., т.е. преди 129 години. И тази Конституция по обща оценка - и на академици, и на професионални политически нива, е оценена като една от най-демократичните за своето време. Вътре наистина е отразен онзи хубав български дух, който е искал да има равенство на всички, независимо от пол, народност, вяра и т.н. Но, за съжаление, тази Конституция беше суспендирана и тя дълго време не се прилагаше в нашия живот.

Сегашната Конституция имаше радикално значение, защото в трите направления предвиди нова, различна уредба от това, което беше. В същността си това е една мирна революция - да промениш политическия строй, държавното устройство и икономиката на страната. Много сполучлив избор е, че нашият професионален празник се свързва именно с тази дата - 16 април. Аз честитя този празник на всички мои колеги и им желая от сърце сили, защото ролята на юриста в една държава, особено правова държава, каквато трябва да бъдем по Конституция, е много голямо. А в сегашния момент тя е от наистина съдбовно значение. Да са силни и да прилагат закона и Конституцията такива, каквито са.

Фокус: Кои са основните проблеми, които среща един юрист в работата си?

Неделчо Беронов: Основните проблеми са, че тези хубави неща, заложени в Конституцията, не се спазват. На първо място, ще споделя моята лична професионална тревога от поведението на Народното събрание, което не се съобрази с Конституцията, където е предвидено, че ако се прекрати предсрочно мандатът на някой съдия в Конституционния съд, която е от квотата на Народното събрание, в едномесечен срок се избира, съответно - назначава, нов член. Това е едно изискване в нашата Конституция, което не друг, а Народното събрание, пренебрегва. Това е крайно смущаващо и изключително лош пример. Повече от една година да нямаме нов избран човек, имаме едно неспазване на Конституцията.

Тя не се спазва и в много други отношения. Ето, последните събития също говорят, че нашата държавност е обезпокоително застрашена. Именно защото оня държавен орган, който съществува, за да брани законността, правата на гражданите, всъщност се превръща в свое отрицание. Той не върши тази защита на гражданите и техните права, а защитава интересите на групировки, с които се свързва. Това е много смущаващо, то уронва стабилността в държавата, застрашава държавността и ако наистина не се вземат много спешни и бързи мерки тази мъчителна операция в държавното устройство да бъде извършена, нещата в никакъв случай не могат да бъдат гледани със спокойствие от всички нас. А с тревога, и то основателна. 

Фокус: Коя е основната заблуда в обществото, по отношение на служителите в съдебната система?

Неделчо Беронов: Действително критиката, която се отправя, и то нееднократно, в течение на години от Европейския съюз е правилна. Голяма част от хората в съдебната система са добросъвестни, добри специалисти, с висок морал, но има и друго, което петни нещата. У нас, нашата съдебна власт за момента не във всички случаи изпълнява основната си функция - да бъде защитник на правата на хората и именно това е довело и до понижаване на доверието на хората в съдебната власт. Това също е един много тревожен факт и там също така отдавна не се обръща внимание. А ние самите го чувстваме на свой гръб, няма защо други да ни го казват, ние виждаме тази истина, там също трябват радикални промени.

 Агенция "Фокус"



Тагове:   човек,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - :)
16.04.2008 11:11
"Именно защото оня държавен орган, който съществува, за да брани законността, правата на гражданите, всъщност се превръща в свое отрицание. "
Ами всъщност не е така:) Просто България е взела революционния модел на управление на Анкх Морпорк, а както казва Лорд Ветинари: "Ако има престъпност, то по-добре тя да бъде организирана!" ...и създал гилдията на Убйците, която по-добре от всяка стража решила проблема с "нерегламентираната" престъпност :)))
цитирай
2. divini - и друго може да се поучим от Ветинари
16.04.2008 11:15
"Един човек - Един глас! Моят глас!"

Поздави
цитирай
3. mph - *
16.04.2008 11:32
Господин Беронов воден от сантимент и магистратското си битие празнично намира хубави неща в Конституцията. Само че те са в декларативните текстове. Същата тази Конституция много удобно обърка разделението на властите и устройството на съдебната система. А е и най-голямата пречка пред децентрализацията.
цитирай
4. divini - последните поправки в
16.04.2008 11:45
Конституцията, трябваше да постигнат точно това - адекватно разделение на властитие и една работеща съдебна система... съвсем друг е въпросът какво беше променено и по какъв начин..

цитирай
5. mph - *
16.04.2008 11:47
Тъй де - трябваше.
цитирай
6. gantree - @
16.04.2008 13:14
Аз също го харесвам, много сърдечен човек.
За днешната дата - ден на юристите, ден на Конституцията - да, сигурно има поводи за празнуване. С риск да не е "по темата" ще кажа само, че аз от години свързвам днешната дата не с Търновската Конституция, а с едно от най-ужасяващите и безумни престъпления в новата ни история - взривяването на храма "Света Неделя" от комунистката партия през 1925 година.
Не ми е празнично. От взрива са убити общо около 220 души, а ранените са общо над 500. Загинали са трима депутати, 12 генерали, 15 полковници, други военни. Повече, отколкото на война.
Светла им памет на загиналите.

По този повод винаги се сещам и за прекрасната статия на Огнян Дъскарев, писана през 2004-та, може да се види тук
http://oshte.info/004/000105/04/1704/01.htm

Поздрави.
цитирай
7. divini - да си призная
16.04.2008 13:19
изобщо не знаех, че днес е денят на Конституцията. Просто изказването на Беронов ми хареса и за това...

Поздрави
цитирай
8. gantree - @
16.04.2008 13:37
И аз не знаех. А сега вече знам. Защото влязох тук, при теб, и го прочетох.
цитирай
9. ianchefff - той е
16.04.2008 14:10
чудесен човек,
просто голяма част от този народ не го заслужава.
цитирай
10. divini - ianchefff
16.04.2008 14:14
не е точно, че не го сласлужава... просто не сме доозрели за този тип личности...Засега

Поздрави
цитирай
11. ianchefff - div,
16.04.2008 14:50
taka e.
като дооооооозрееееемммммеееее
ще е друго.
;-)
цитирай
12. libertybell - Можем само да съжаляваме,
16.04.2008 23:53
че г-н Неделчо Беронов не стана президент.
Беше много добра възможност, но ... "умният" български народ предпочете Гоце!

Може би, защото не съм юрист, гледам по-малко възторжено на конституцията. Меко казано...

цитирай
13. luben - Хубаво е
17.04.2008 12:23
да има повече подобни хора ... наистина (и за жалост) са рядкост...
цитирай
14. sophware - Неделчо Беронов сигурно
17.04.2008 20:57
е чудесен човек, не го познавам, но го помня от медийните му прояви с добро. Да е жив и здрав!

Но беше абсолютно неизбираема кандидатура за президент и хората, които направиха (според мен - умишлено и под диктовка на кукловодите си от ДС) грешката с издигането му за кандидат-президент, ще продължават да губят и всички следващи избори докато живеят в синята къщурка с огледални стени, радват се колко са велики и презират народа си щото не ги бил "разбирал" или "заслужавал".

За мен постът е добър повод да си спомня, че за просташки - наглото поведение и "безхаберие" на Първанов и на съзаклятниците му от тройната банда има виновни.

Виновни са разбира се на първо място президентът и крадците и демагозите от управляващите партии.

Не по-малка, много по-гадна и още по-противна е обаче и вината на онези ДС провокатори в редиците на сините и тъмносините, които издигнаха безпомощната кандидатура на Беронов и така подариха мандата на Първанов.

После изиграха същия номер и с Мартин Заимов ... (пак не казвам нищо за човека - може да е симпатяга, но беше неизбираем)

Виждам обаче че в блог.бг има много хора, чиито очи продължават да са слепи за истината...

Чудя се защо. Не им ли омръзна да губят?

В България вече има хора, чиято "професия" е да са безработни.

Изглежда има и политици и политически активисти и мижитурки, чиято професия е да са опозиция - колко може по-шумна, по-креслива и още повече - ялова ...

На такива сега им хрумнало да си правят пиар като искат импичмънт на Първанов ... След дъжд - качулка!

Този пиар обаче е безсмислен и безполезен. Извън синята къщурка вече никой не им вярва...
цитирай
15. gantree - @ sophware
17.04.2008 21:59
Ти си много объркан човек. Нямаш си дори и капка представа за хората и нещата, за които иначе пишеш. Разбира се, това, че си ги виждал по телевизията според теб е напълно достатъчно да изпишеш една купчина глупости. Единствената ти грешка е в мястото. Точно тук няма кой да ти се върже, уверявам те.
цитирай
16. ianchefff - sophware,
17.04.2008 22:10
ти избираем ли си?
цитирай
17. sophware - @ gantree @ iancheff
18.04.2008 00:59
Това дали съм избираем или не съм няма никакво отношение към истинността или неистинността на изказаните от мен мнения.

Ако беше така, истината щеше да се установява с гласуване на избори или в парламента, а не в научни лаборатории и институти.

Това дали човек говори истината или се заблуждава не зависи от това колко души мислят по същия начин - обикновено е обратното - този, който говори истината е сам и заблудената тълпа му се присмива.

Много се смеели хората на Галилей например - как може да каже такава глупост - че Земята се върти - сочели с пръст къщите си и казвали, че ако Земята се върти къщите ще паднат, а птиците няма да могат да летят защото не ще могат да настигнат въртящата се планета ... Луд човек, казвали те, объркан. И абсолютно неизбираем, нали?

Също така дали познавам лично или не познавам хората, за които става дума също няма стойност на доказателство за това дали съм прав или не. Аз и Васил Левски, Ленин и Чърчил не ги познавам лично - нито пък вие - но това не пречи да имаме повече или по-малко верни представи за тях.

Лошото е, че и двамата ме нападате лично - бил съм объркан, знаел съм нещата само от телевизора, не съм бил избираем - това са типични argumentum ad hominem - знам, че сте умни и образовани хона и няма смисъл да ви обяснявам какво значи това.

Искате да ме обидите и нараните. Защо?

Сигурно защото написаното от мен ви е ядосало.
Поне показва, че напосаното от мен не ви е безразлично ... Което говори добре за вас, защото показва, че може да сте фанатици, но не сте циници ... Между другото аз го знам и от преди - и точно затова пиша "точно тук" guntree ...

Аз наистина не съм избираем и не съм в политиката, нито истам да се занимавам с нея. Но - объркано или не - искрено и от много отдавна желая силно дясно правителство и либерална реформа.

Такива като мен - потенциално десни избиратели и симпатизанти - недоволни от грешките на досегашните десни партии - в страната има стотици хиляди - може би милиони.

И това, че вие - политически активните и "вътре в нещата активисти" - предпочитате да ме наругаете и унизите, вместо да опитате да ме разберете и убедите с аргументи - означава, че още дълго изборите ще печелят нагли хора като Първанов, Станишев, ББ и всички останали демагози.

А стотиците хиляди "неизбираеми" и "объркани" десни симпатизанти като мен ще продължават да не гласуват и от това заедно губим всички.

Много.

Divini, извинявам се, че ползвам твоя блог за отговор, не ми се пише в моя от много време.

Поздрави.
цитирай
18. gantree - @ sophware
18.04.2008 12:22
Sophware, изключително ми е досадно да ти пиша в отговор, и ще ти кажа веднага защо - отвращава ме до безкрайност и не понасям точно тези пози на уж "разочаровани десни" избиратели, която си си избрал. Според мен тази поза е напълно фалшива и е съвсем отделен въпрос дали ти приляга точно на теб или не ти приляга. Не те познавам и не знам, може и да ти приляга. Гледам, нареждаш се редом до Галилей, до Левски, Чърчил - дори само това ми показва, че най-вероятно си кръгъл идиот, с когото изобщо не бива да се говори. Но ще се опитам да ти отговоря, тъй като - както казах - не те познавам, и може и да не си чак такъв идиот, какъвто се опитваш да се представиш.

Г-н Беронов, казваш ти, бил издигнат от хора, ръководени от "кукловоди от ДС". Иначе бил, нали, прекрасен човек, но видите ли, издигнат бил от "кукли на ДС". Какво ни показват фактите от онези избори - г-н Беронов беше кандидатура на ДСБ. Вицепрезидентът беше кандидатурата на СДС, но не говорим тук за нея. Говорим си за г-н Беронов, кандидатурата на ДСБ. Той беше предложен от ДСБ, тоест какво казваш ти - че ДСБ "под диктовка на ДС" е издигнала г-н Беронов. Ти, разбира се, не говориш с конкретни имена в това свое твърдение. Всеки средностатистически галфон, комуто това би хрумнало да напише, също не говори с конкретни имена, така че не си нито първият, нито ще си последния. От думите ти излиза, че ДСБ, или ако щеш ръководството на ДСБ са "кукли на ДС". Това по същество е твърдението ти, и в негова подкрепа ти не привеждаш нито един факт. Нито един факт.

Комисията на Евтим Костадинов обаче вече провери правителствата от 1991-ва досега. Иван Костов не е сред имената, които излязоха от тази проверка - факт, който аз лично знам и е вече официално потвърден от тази комисия. Ти също би трябвало да знаеш за този факт. Той опровергава една немалка част от твоето текущо твърдение тук. Другата част, която не е опровергана от този факт засяга ръководството на ДСБ, за тях няма официално решение на комисията Костадинов. Тоест, остава да е вярно твоето твърдение в частта, касаеща ръководството на ДСБ. За да твърдиш, че останалите хора (извън Костов) които са били в тогавашното ръководство на ДСБ са "кукли на ДС" ти би трябвало да знаеш неща, които още не са официално обявени и потвърдени. Ти обаче не ги казваш тези неща. Не говориш конкретно. Това ме кара да мисля, че не знаеш нищо на практика. Не знаеш нищо, и просто си плещиш ей така, по инерция, както си плещи всеки един средностатистически галфон. В същото време нито аз, нито Янчев ти е казал каквото и да било обидно. Аз ти написах, че според мен си "объркан човек", а Янчев - че си неизбираем. Нищо обидно няма нито в едното, нито в другото. Ти обаче се обиждаш, неясно от какво. Играеш нова поза - на уж обиден, освен вече и уж разочарован "десен" избирател. Много е некоректно от твоя страна това. Вижда се, че не е имало от какво да си обиден, тъкмо напротив. Така че - нито си обиден, нито си разочарован "десен" избирател. За мен лично, след тези твои думи аз лично те възприемам като един най-обикновен средностатистически галфон в неудобна поза. Сега, може и да не си такъв, но пред мен тук се представяш като такъв. Изобщо не искам да те обидя, нямам никакви преки ползи или вреди от това дали ти ще си обиден по някакъв начин или няма да си. Нямам "ник`фа далавера" от това, казано по бойковски.

И така, сега ако искаш напиши ми колко съм едикаквоси и как по този начин като моя десните нищо няма да спечелят и прочие постни салати, дето съм ги чел къде ли не досега, чета ги и сигурно ще ги чета до свършека на света. Няма да ти пиша нищо повече в отговор, защото - както писах по-горе - няма смисъл, не виждам никакъв практически смисъл от това.

Поздрави, и приятен уикенд.
цитирай
19. sophware - @ gantree
18.04.2008 13:07
Жалко че съм те накарал с досада да напишеш такъв роман, с който не искаш да ме обидиш, защото не ме познаваш, а само да ми кажеш мило, че съм кръгъл идиот и галфон.

Не съм обиден и няма да се обидя. Смешно ми е от злобата и безсилието ти да напишеш нещо истинско в защита на тезата си.

Аз не вярвам на комисии. По-възрастен съм от теб. Видял съм много комисии, пленуми, конгреси, гръмки обещания за светло бъдеще, клетви за честност и клетвопрестъпници; съдии и съдебни свидетели, на които е платено да скрият истината в тържествени документи "В името на народа".

Знам, че когато политическата мафия иска да скрие истината създава комисии.

Животът ме е научил да вярвам на фактите. На онзи завещан ни от Библията принцип как да различим истинските хора от измамниците - "По делата им ще ги познаете".

И на класическото римско правило за търсене на извършителя или организатора на всяко човешко деяние - "Кой има полза".

А фактите показват, че делата на десните лидери бяха в полза на червената мафия. Симпатичен ми е Беронов, дори много, Заимов - доста по-малко.

Но това няма значение. Факт е, че бяха неизбираеми и това се знаеше от самото начало от всички умни хора - не може да е било неизвестно и на онези, които ги номинираха. Факт е също, че тези върховни политически стратегически грешки на сините лидери доведоха Първанов и тройната клика на власт и дадоха цялата власт в ръцете и.

На мен тези факти ми стигат. Не ми е необходимо да чета досиета (май много досиета бяха унищожени още в началото, а?), нито да питам за истината комисии, раздаващи индулгенции.

Аз умея да разсъждавам. А ти, щом така ти харесва или изглежда по-сигурно - вярвай на докладите на комисии - които още дори нямат сграда и достъп до досиетата, а разчитат на подадената от ръководеното от Румен Петков МВР информация ...

Нека читателите решат кой е кръглия идиот в случая ...
цитирай
20. gantree - @ sophware
18.04.2008 13:37
Не съжалявай, че си ме накарал. Аз трябва да съжалявам за това, а не ти. Ти по презумпция си беше обиден, дори и когато нито аз, нито Янчев те беше обидил по какъвто и да било начин, видно от разговора по-горе. Сега вече, гледам, пишеш че не си обиден, и то след като аз лично използвах една-две обидни квалификации. Странен човек си ти, общо взето - обиждаш се когато няма за какво, а когато те обидят, казваш - "Не съм обиден". Луда работа е това, ако питаш мен.

Дали ти вярваш на комисии за мен няма никакво значение. Това си е твоя работа. Комисиите не заслужават доверие, когато не правят нищо. Когато нищо не произлиза от работата им. От тази комисия обаче произлезе проверката за правителствата, тя е факт, който ле-еко надскача твоето заявено недоверие. Нямаш с какво да го оспориш този факт. Освен с вярванията си. То винаги е така - когато фактите не достигат, на помощ идват вярванията. Хората вярват в такива причудливи идиотщини без никакво доказателство, така че изобщо не ме изненадват и твоите вярвания.

Като написах "без никакво доказателство", и се сетих и за това, с което ти тук заместваш липсващите ти факти - с делата. Добре, да видим делата на Костов, които според теб потвърждават твоите вярвания. Нищо не казваш и тук, освен това, че е бил издигнат Беронов плюс неясното ти твърдение, че отпреди издигането си той е бил "неизбираем". Няма откъде да знаеш това, че е бил неизбираем преди изборите, освен ако не си пророк, гадател и прочие. Аз не съм такъв, издигналите Беронов също не са такива. Ти обаче си. Браво на теб, гладен няма да останеш, щом пророкуванията ти се сбъдват.

Не ти било необходимо да четеш досиета, защото си по-възрастен и знаеш всичко - и миналото, и бъдещето. Дори можеш да пророкуваш и предсказваш. Краят на света сигурно дори виждаш. Ти си гений някакъв. А ние тук, простите като мен, само главите си клатим. Е, друго не ми остава, освен дълбок поклон пред величието ти. Да си жив и здрав дълги, дълги години.

Поздрави, и приятен уикенд, както вече писах.
цитирай
21. sophware - Урок по логика за кръгли идиоти
18.04.2008 13:59
Класически принцип в логиката е, че не могат да се доказват отрицателни твърдения.

Могат да се докажат положителни твърдения:
1. Че съществуват доказателства, че Х е член на ДС.
2. Че до момента не са известни доказателства, че Х е член на ДС.
3. Че известните до момента доказателства, че Х е член на ДС са невалидни.

Този логически закон произлиза от факта, че доказателството установява истината, а истината е съответствие на знанието на това, което съществува.

Отрицателно твърдение не може да се докаже защото знанието не може да съответства на това, което не съществува - за това, което не съществува просто няма знание.

Не е възможно да се доказва това, което не съществува и затова доказателствата на отрицателни твърдения са лишени от познавателна стойност. Те са безсмислени.

Затова в съда обвиняемите ги оправдават по предявените обвинения или поради липса на доказателства, а не по принцип. Утре могат да се появат нови доказателства, които да докажат вината им, а може да са реално виновни, но заинтересованите органи да не успеят да установят това никога. С оправдателната присъда съдът не казва каква е истината, а че не я знае.

Твърдението, че Х безусловно не е бил член на ДС е отрицателно твърдение, което по принцип не може да се докаже. На който това му харесва или е изгодно - може да ВЯРВА в него.

Вярата обаче е територия на религията. В политическия живот фанатичната вяра е пагубна.
цитирай
22. gantree - @ sophware
18.04.2008 14:36
Пак много думи за нищо, като гледам. Няма никакво отрицателно твърдение в думите ми. Има констатиране на прост факт в отговор на ТВОЕ твърдение - че след проверка, изрично касаеща правителствата не са излезли факти, показващи, че на твърдението ти за "кукли на ДС" може да се има доверие. Фактите не потвърждават твърдението ти. Затова ти ги заместваш с гадателства. Освен това тези архиви на ДС са на пълно разположение на МВР, и да внушаваш сега, че МВР и Петков ще укрият каквото и да имат за Костов е такъв невъобразим фишек от твоя страна, че чак ми е весело като го пиша. :))))))

Та, ей такива са приказките ти - трудновъобразим фишек. Трудновъобразим за нормалните хора, които обичат да се опират на фактите, вместо на посредствени гадателства като твоите. А твоите гадателства са дори дотам посредствени и жалки, че ти и конкретното име не смееш да изпишеш. Вместо което пишеш "Х". Жалка работа е това, особено за такъв способен гадател като теб.
цитирай
23. sophware - @ gantree
18.04.2008 16:17
А защо си така убеден, че ако определени среди в или около български или чужди тайни служби - настоящи или бивши - имат доказателства за агентурна връзка или компрометиращи факти за някого - те непременно ще горят от нетърпение да я огласят?

Според мен ако постъпят така означава, че или обектът вече е безполезен, или огласяването ще им даде по-голяма полза от използването на този човек или пък, че са много тъпи. Доколкото имам представа, тези хора са порочни, безскрупулни, но не са (толкова) тъпи. Те биха използвали една важна фигура, вместо да я компрометират. Все едно да играеш политически покер и да си показваш картите ... Няма такива безумци в професионалната политика ...

А това, което ти наричаш гадателство се нарича хипотеза. Астрономите например така изучават светове, където никога няма да посетят.

Никой учен не е посетил досега Слънцето - така както аз съм само наблюдател в политиката и не съм се ровил в досиетата. Това не пречи на учените да разкриват истини за това, което ги интересува - от отделни факти и късчета информация.

Който умее да мисли - знае как се прави това и това е основният метод, с който се развива цялото научно знание - начални факти, хипотеза, проверка на хипотезата с наличните факти и със следващите такива. Когато фактите подкрепят хипотезата тя става все по-вероятна и достоверна. Когато хипотезата започне да предсказва факти - тя става още по-достоверна и все повече хора се придържат към нея. Другото име на хипотезата е "теория".

Е, предполагам, че няма да обявиш астрномите изучаващи далечни галактики по няколко снимки в телескопа и данни от спектрално излъчване - за гадатели - защото не са проверили на място :-))

Е, аз предсказах, воден от моята хипотеза, още при издигането на кандидатурата на Заимов, че изборите ще бъдат загубени катастрофално.

Тук, в този блог.

Присмяхте ми се, наругахте ме, но аз познах, а вие загубихте унизително.

Какво следва от това? Че моята хипотеза е по-достоверна от твоята.

Поздрави и нищо лично. Радвам се, че има хора, на които им пука, макар и да мислят различно и често невъздържано обиждат вместо да спорят.

Има време, ще се научат.

Ако искаш, запомни един съвет: човек става мъдър не като трупа истини, а като се освобождава от заблудите си. Затова обиконвено по-възрастните са по-мъдри - преживяли са повече разочарования ...

На теб според мен ти престоят още много. Ще се радвам да се "чуем" пак след няколко години да разбера дали съм познал в това "гадателство" :-)))
цитирай
24. gantree - @ sophware
18.04.2008 16:44
Нека да не говорим за убеденост и убеждение, тъй като според мен ти трудно различаваш изводът, основан върху факти от убеждението. За теб това са еднакви неща, и върху подобна невярна и чисто теоретична конструкция строиш ли, строиш поредица от логически заключения, посредством които стигаш до извод, основан върху шикалки. Това им е лошото на теориите - накрая винаги се излагат хората, които се подлъгват по логическите си упражнения. Астрономията я зарежи като пример, в нея хората стъпват върху изключително достоверни наблюдения и изчисления, като отгоре на всичкото изобщо не представят теориите си като чиста истина, в каквато ти тук се опитваш да превърнеш теориите си. А да теоретизирам върху възможни вероятности заедно с теб тук - това изобщо не ми допада като занимание. Факти, а не теории - аз ти говоря за факти, които формират определени изводи, а ти срещу фактите ми изправяш теории, подкрепени с - както писах вече - с шикалки и куп свободни съчинения. И отгоре на всичкото наричаш шикалките си "мислене" и "умение да се мисли", хахах.

Гледам, от Беронов свободно прескачаш на Заимов. Бил си предсказал и там нещо си, вследствие на което наричаш изборите "загубени катастрофално и унизително" - оценка, която аз не споделям. Нищо унизително няма в това да загубиш, и в никакъв случай не намирам като катастрофално заемането на второто място. Но не оставай с погрешно впечатление - не ми се дискутират поредните ти теоретични главоблъсканици, този път по адрес на Заимов. Не съм изказвал хипотези преди да видя резултатите. Да, ние загубихме. Ти си познал, и си спечелил. Не си част от нас, както вече и сам казваш, пренебрегвайки досегашната си поза на "разочарован десен" избирател. Да си жив и здрав, и да ти е честита печалбата.
цитирай
25. divini - ето ме и мен...
18.04.2008 16:46
само едно кратко мнение, не искам да ви развалям разговора :))

Може и да се хващам за думите, но какво значи загубихте унизително? Дайте да си говорим честно.

Дясното, автеничното такова, беше в криза, всъщност още е, но дай Боже, индикациите, че излиза от нея да са вярни.
Беронов е един достоен човек, абсолютно избираем като личност в 80 % от европейските държави, (средната възраст на президентите е около 79). Проблемът беше, че който и да беше издигнала десницата тогава беше неизбираем. Може би освен Костов. Но да сложиш Костов за Президент, който в България е със сравнително ограничение правомощия е загуба на политически потенциал.

Обединена десница.. изивнете, кампанията за президентските избори беше просто един Шеметен фарс.. Петър Стоянов обиден, че дори родното СДС не го издигна се опита ако не да пречи поне нищо да не върши. Бойко, който поткрепи Беронов и не отиде да гласува... ДСБ мразена от медиите и така нататък и така нататък

Местните избори - положението е същото, та и малко по-сложно. Заимов е предложение на Юруков, не знам дали знаете това, Заимов е единственият от избраните от двете десни партии кандидат, който се НАВИ да участва. ..

Много може да се изприказва още, но вече е правено...

sophware - разочаровани, неспечелени, десни, но негласуващи, ок - но не е решението само да стоиш отстрани и да пророкуваш.. Омръзна ми, това не е лично към теб насочено, в никакъв случай, но наистина почна да ми омръзва, от това, че хора, по принципи и убеждения десни, само чакат да стане фал, издънка или просто пропуск от политическата партия, на която симпатизират (ДСБ е в моя случай).. и да почнат да клатят глави ... и да цъкат и да викат "Ех, че сте будали"...

Не ми се говори повече, защото започвам да се ядосвам :))

Поздрави
цитирай
26. gantree - @ divini
18.04.2008 17:02
О не, не се ядосвай. Пичът си пророкува, познава и е много велик.
Не е лузър, един вид. Той ги знае нещата, от стара коза яре и т.н., "мъдрият народ" го е казал. Хубаво е, че има, нали, такива мъдреци като него, с такова приповдигнато от успешно врачуване самочувствие като неговото.
цитирай
27. sophware - За последно
18.04.2008 19:22
Guntree, напразно се опитваш да ме ядосаш. Толкова злоба отдавна не бях срещал в блога.

Жалък си с примитивната си враждебност към различно мнение.

Но контакта с теб е полезен да се разбере как е бил възможен фашизмът, комунизмът, култът към личността на Хитлер, Сталин и ентусиазмът на тълпите, довели ги вна власт.

Чудесно е, че вашият вожд няма чак такъв "политически потенциал", кой знае какви престъпления щяхте да извършите в името на "правата" кауза.

Пиша за последно, повече няма да хвърлям камъни в блатото и спирам да ви ядосвам. Квакайте си в хор, хвалете се един друг колко сте велики и ругайте лузърите и тъпия български народ, който не разбирал "автентичното дясно".

Продължавайте с абсурдната вяра, че Костов бил по-избираем от Беронов и не станал президент за да не се губи "политическия му потенциал" (Ужас, наистина ли мислите това?!!) и в следващия парламент няма да има и помен от вашето "автентично дясно".

Айде със здраве.
цитирай
28. ianchefff - sophware,
18.04.2008 19:37
радвай се, че в следващия парламент ще има от дясното, което ти искаш - Бойко Борисовото дясно. Дясното му кроше и десният му крак.
Или някое друго дясно, неизвестно на нас, невежите заблудени костовисти и неделчобероновци.
Радвай се сега, че после ще плачеш.
Лошото е, че всички ще плачем.
Ама щом ви се играе, играйте.
цитирай
29. gantree - @ sophware
18.04.2008 21:03
Разбира се, че точно за "злоба" става дума, хахах :)))
Как позна чак сега, толкова късно ... не можа ли да го провидиш в бъдещето, преди да започнем разговора? Бобът ли ти свърши, дето го хвърляш, що ли? Толкова ли трудно ти беше? :)))

А сега малко по-сериозно. Не се опитвам да те ядосвам, опазил ме Бог точно преди Великден да те въвличам в такива грехове. Просто се опитах да разбера нещо, което ме интересуваше, разбрах го и ти благодаря. Нямам нищо против да продължаваш да си се тръшкаш в позата на "разочарован десен" избирател. Отива ти на коефициента, даже много.
цитирай
30. анонимен - седесари-тъпанари!?
01.04.2010 09:42
тОВА ДЕСНИТЕ СТЕ ГОЛЕМИ ЛЕВИ РЕЗБИ!Айде бягайте да си чукнете яйцата,и горните,и долните,запалете и по една свещ в църквата за здраве,не е нужно да се оглеждате,ченгета ВЕЧЕ НЯМА, и щастливейте,че сте ПОБЕДИЛИ В СПОРА!тОВА Е НАЙ-ВАЖНОТО,НАЛИ!?:))))))))))))))))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: divini
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2051027
Постинги: 482
Коментари: 4249
Гласове: 25439