2. Прошко Прошков
3. Gantree
4. Новата барака
5. templar
6. Keep Walking
7. ianchefff
8. Отговорите
9. Петър Николов
10. Борислав Боровски - от време на време се трие :)
11. Лили Христова
12. Лъчезар Томов
13. България 1944 - 1989
14. Добре подготвени идиоти
15. Безхаберие
16. Милост за София!
17. “София - минало и настояще”
18. ДЕСНИ ВРЪЗКИ
Част от синонимите на тази особено полезна думичка са: съгласуване, съчетание, свързаност, еднаквост, уеднаквяване. Общо взето нещо не изискващо кой знае колко напрягане на мозъчните клетки. Просто като имаш намерението да извършиш действие “А” с обект “Б”, провери дали всички, които също имат пряко отношение към обект “Б” нямат намерение да предприемат същото действие “А” и / или действия от “В” до “Я”, които или ще обезсмислят твоето действие “А” и / или ще съсипят, унищожат, батисат, пратят по дяволите, резултата от действие “А”.
Днес сутринта, в обичайното задръстване по път за работа, при липса на по-увлекателно забавление обърнах внимание на местната инфраструктура на столицата.
Първа инфарктна зона – кръстовище до КАТ. Светофарът не работи, а КАТ е твърде далеч, около 70 метра, за да дойде регулировчик на мястото, може би защото вали. Група ентусиазирани работници по принцип всяка сутрин ограждат едната лента, за да затруднят максимално и без това спрялото движение, под предлог, че строят метро (което е друга тема, но между другото се разбра, че обещаното да бъде пуснато през 2005, 2006 и края на 2007 до Интерпред метро ще бъде пуснато края на 2008, поне така каза кметът..)днес липсват, може би защото вали дъжд. Обикновено се случва следното – в КАТ се сменят регистрации, обявяват се крайни срокове , след които ще бъдат наложени глоби и целокупното автомобилно братство се юрва да се пререгистрира или там каквото има да прави. В същия момент, след като 7 месеца не са се сетили за моста на метрото, група труженици блокира другата, неблокирана от автомобилното братство половина на булеварда. В комбинация с неработещия светофар циркът е пълен. Според социологическо проучване – задръстванията в София имат голям потенциал да вдигнат прираста на населението.
Въпрос: Какво им пречи на Бойко, кат кмет на столицата, или оторизирано от него лице, да си поговори с отговорните в КАТ лица, за да координират дейностите извършвани в района? Друг въпрос е защо строителството на метрото не се извършва нощно време, но простият отговор е, че няма кой да ги види, че работят.
Втора инфарктна зона – районът на Кулата. Там такова нещо като координация няма. За разлика от КАТ, на кръстовището на Кулата е пълно с полицаи. Един пуска автомобилите по съответното направление, за да могат други четирима да ги спират на има няма 3 метра от кръстовището, за нещо си и те не са много ясно за какво. В същото време малко бетоновозче, най-нагло не изпълнява дадения от регулировчика сигнал и спира на място за радост на стоящите зад него. На бетоновочето никой нищо не му казва. Супер. Тук въпроси нямам.
Трета инфарктна – отиване към Цариградско, но тъй като там времето е спряло или поне движението се преминава към алтернативни маршрути. Иван Асен, Хан Омуртаг, Евлоги Георгиев, Оборище, Московска, Раковски и Дондуков. Така... и тук идва въпросът с координацията на чисто общинско ниво.
Хан Омуртаг е една уж двупосочна уличка на гърба на Военна академия. В началото на лятото я асфалтираха, равно при това, сложиха й маркировка и изобщо стана един много приятен алтернативен маршрут .. за около две седмици. След това от Софийска вода разкопаха за да сложат нещо си, закопаха на две на три и стига толкова. След това някакви кабели се прокарваха и това беше със спретнатия вид улица “Хан Омуртаг”. Тъй като живущите на въпросната улица нямат къде да паркират, тя от двупосочна става еднопосочна, което е за радост на абсолютно всички участници в движението.
Улица Иван Асен ІІ – махнахме релсите за трамваи, пренаредихме паветата и .. разкопахме...
Оборище – 30 минути стоене на едно място – “Чистота” събира боклука в 8:45 сутринта или се режат клонки на дръвчета пак по същото време. Да не изреждам какво се случва по останалите улици, ситуацията е аналогична.
И това не е, защото на Бойко му пречи Костов. Макар че сега като се замисля сигурно може да му бъде вписана някаква вина. Това е просто от липса на мисъл, проста мисъл. Или най-лесно казано :
Вика му се координация.....
Впрочем, може има и друга оценка - САБОТАЖ. Задръстванията в София са главно от значително нарастналия брой автомобили с по един пътник в тях, които го возят до работата и обратно. Неговата сметка е проста - пътуването с градския транспорт при тези цени на билетите е по-скъпо от пътуването с лична лека кола. Разликата обаче е в това, че с масовия транспорт разходът на гориво (ако няма задръствания) на един пътник за 20 км дневен пробег е около 0.1 л, а с личния автомобил в най-добрия случай е десет пъти повече. Към това трябва да се добави цената на допълнително загубеното време на гражданите - средно час и половина. Това са над половин милиона човекочаса ежедневно. Тези загуби сумарно надвишават многократно приходите от високите цени на билети и карти за обществения транспорт в София