Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.10.2010 15:49 - Да си продадеш продукта
Автор: divini Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3384 Коментари: 6 Гласове:
18


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

От известно време насам чета, гледам и слушам различни, нека ги наречем „светила”, които надълго и нашироко разясняват и популяризират, по-често преподаваните, отколкото прилаганите, от тях практики (може да ги наречем „маркетингови”, но не искам) за завладяване на нови пазари, пазарни ниши, увеличаване на продажби и съответно ръст на печалбите. Ето и няколко от най-често срещаните примери:

„Да направиш продукта си да изглежда уникален” – (да изглежда, защото всички знаем, че не е) по този начин се предполага, че у потребителя ще се зароди неистово желание да притежава този уникален продукт, за да повиши собствената си уникалност. Разбира се, по този начин продуктът става и по-забележим сред себеподобните си.

„Да накараш потребителя да си мисли, че има жизненоважна нужда от твоя продукт” – като ласкаеш егото му, играеш си с чувствата му, плашиш го (като с ваксина срещу хепатит) да го накараш да си мисли, че ако не притежава продукта, който предлагаш или не се възползва от услугите ти, животът му няма да е пълен.
„Накарай го да си мисли, че е на печалба” – промоционални пакети, по-ниски цени, две в едно, три в петнайсет и така нататък и така нататък. (Аз съм типичен представител на типа купувач, който като види, че има подарък към това, което изобщо не мисли да си купува, веднага си го взима – шампоан + термална вода например).

И още много други.. но…

Но никъде не видях да се даде съвет „ПРОИЗВЕЖДАЙ КАЧЕСТВЕН продукт”, „Върши си КАЧЕСТВЕНО работата” или по-точно казано факторът „качество” липсва. И не говоря за „Накарай потребителя да си мисли, че твоят продукт е най-качествен” или „Създай усещане за качество”, а за „Направи го най-качествен”.

Друг е въпросът, че ако ще и най-най-качествения продукт или услуга да предлагаш, ако нямаш правилно представяне пред потенциалния потребител – все тая… Или пак опираме до качеството на публичното представяне. А комбинацията от качествен продукт и качественото му представяне правят всички участващи в процеса едва ли не щастливи.

И сега като се замисля, това важи с пълна сила и за политиката…




Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. armorica - Uluchihte istinata
19.10.2010 16:05
Poslednite dva abzaca sa pravo v desetkata!
(Izvinete za latinicata, v momenta niamam kirilica).
цитирай
2. nicodima - Живеем във времена на тотална търговия!
19.10.2010 17:18
Та и в политиката : )... Тя самата политика, изборния процес, си е едно голямо търсене и предлагане, после купуваме боклуци и ги изхвърляме преди следващите избори... И то не само, че не са качествени, ами и са опасни "стоки"...
цитирай
3. анонимен - Много трябва да ни чукат по главите,докато ни дойде акъла!
19.10.2010 17:25
Както казва бай Хегел-количествените натрупвания...
цитирай
4. flyco - :)
19.10.2010 21:52
Отдавна желая да си купя голям жълт трактор, пардон комбайна.
цитирай
5. flyco - сега сериозно
19.10.2010 21:55
Като знам стила ти на писане, този текст е като погалване с перо по главицата на ГЕРБ.
цитирай
6. liliyanaandreeva - Не е важно какъв е продукта...
24.11.2010 11:52
...важно е задължително да им го купиш, а за да те накарат зорлен има и тайни недоказуеми методи за рекет,шантаж и принуда!...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: divini
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2046281
Постинги: 482
Коментари: 4249
Гласове: 25439