2. Прошко Прошков
3. Gantree
4. Новата барака
5. templar
6. Keep Walking
7. ianchefff
8. Отговорите
9. Петър Николов
10. Борислав Боровски - от време на време се трие :)
11. Лили Христова
12. Лъчезар Томов
13. България 1944 - 1989
14. Добре подготвени идиоти
15. Безхаберие
16. Милост за София!
17. “София - минало и настояще”
18. ДЕСНИ ВРЪЗКИ
От известно време насам чета, гледам и слушам различни, нека ги наречем „светила”, които надълго и нашироко разясняват и популяризират, по-често преподаваните, отколкото прилаганите, от тях практики (може да ги наречем „маркетингови”, но не искам) за завладяване на нови пазари, пазарни ниши, увеличаване на продажби и съответно ръст на печалбите. Ето и няколко от най-често срещаните примери:
„Да направиш продукта си да изглежда уникален” – (да изглежда, защото всички знаем, че не е) по този начин се предполага, че у потребителя ще се зароди неистово желание да притежава този уникален продукт, за да повиши собствената си уникалност. Разбира се, по този начин продуктът става и по-забележим сред себеподобните си.
„Да накараш потребителя да си мисли, че има жизненоважна нужда от твоя продукт” – като ласкаеш егото му, играеш си с чувствата му, плашиш го (като с ваксина срещу хепатит) да го накараш да си мисли, че ако не притежава продукта, който предлагаш или не се възползва от услугите ти, животът му няма да е пълен.
„Накарай го да си мисли, че е на печалба” – промоционални пакети, по-ниски цени, две в едно, три в петнайсет и така нататък и така нататък. (Аз съм типичен представител на типа купувач, който като види, че има подарък към това, което изобщо не мисли да си купува, веднага си го взима – шампоан + термална вода например).
И още много други.. но…
Но никъде не видях да се даде съвет „ПРОИЗВЕЖДАЙ КАЧЕСТВЕН продукт”, „Върши си КАЧЕСТВЕНО работата” или по-точно казано факторът „качество” липсва. И не говоря за „Накарай потребителя да си мисли, че твоят продукт е най-качествен” или „Създай усещане за качество”, а за „Направи го най-качествен”.
Друг е въпросът, че ако ще и най-най-качествения продукт или услуга да предлагаш, ако нямаш правилно представяне пред потенциалния потребител – все тая… Или пак опираме до качеството на публичното представяне. А комбинацията от качествен продукт и качественото му представяне правят всички участващи в процеса едва ли не щастливи.
И сега като се замисля, това важи с пълна сила и за политиката…
(Izvinete za latinicata, v momenta niamam kirilica).
19.10.2010 17:25