Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.06.2008 10:01 - За филството и фобството
Автор: divini Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6813 Коментари: 31 Гласове:
0



От известно време насам темата за –филите и –фобите се вихри из така нареченото блог пространство. Гей парадът докара темата до точка на кипене, което ме накара и аз да кажа две – три неща. Щях да кажа “Да си изразя мнението”, но със сигурност няма да успея да го изкажа цялото тук, а и това си е моето мнение и ще си го казвам, където искам...

Първата асоциация, която правя във връзка с филството и фобството, разбира се и с оглед на политическите ми пристрастия е русофилство и съответно русофобство. За мен тези определения са глупави и несвойствени. Най-малкото, защото не мразя никой. Мразенето отнема много време и енергия, а не носи нищо позитивно. Освен това, доколкото и както аз ги разбирам нещата, да мразиш е доста сериозен грях.

Не мога да мразя хора. Хора могат да ми бъдат (става дума само за отрицателната страна) противни, гнусни, безразлични, долни, глупави малоумни и т.н. и т.н. Но да ги мразя за това, че са хора, и че допускат човешки грешки, няма как да се случи.

Но да се върна на русофилството и русофобството. Аз не мразя руснаците. Имам приятели руснаци. Руснаците са хора. Сега, щом не мразя руснаците, значи съм русофил. Е да, ама не. Защото:
– не одобрявам политиката, която се провежда в Русия. Да, вярно е, това си е тяхната вътрешна политика и ще си я провеждат както искат, но както казах това пък си моето мнение и ще си го казвам където и както си искам. Но това за тяхната вътрешна политика не е толкова важно. По-важното е, че:
– НЕ искам и следователно изобщо не ми харесва, пренасянето на тяхната вътрешна политика на българска територия
– НЕ одобрявам намесата на Русия във вътрешната политика на България
– НЕ харесвам  и не искам България да бъде поставяна в зависимост от Русия, и следователно ще правя всичко, което зависи от мен, това да не продължава.. (което е доста амбициозно изказване така като се замисля)

Ако това ме прави русофоб, значи съм русофоб. Сходно е положението с турците, ДПС и Доган. Не мразя турците, но не одобрявам Доган и ДПС. Надявам се да го разберете това, защото няма да го обяснявам.

И да си дойдем на актуалната тема. Нямам нищо против хомосексуалистите, било то мъже или жени. Правото на личен живот за мен е изключително важно. Личния живот е личен, защото е личен. Всеки решава кое, как и защо прави във вътрешния си, интимен свят. Следователно аз съм хомосексуалофилка. Обаче, аз имам и друга особеност, не обичам разни хора да ми натрапват личния си живот. И за това нещо, няма никакво значение сексуалната им ориентация. Ако не беше малоумния Расате да направи такава реклама на гей парада, нямаше и да разбера, че ще има такова нещо. Но веднъж разбрала съм си съставила и мнение. Не мога да кажа, че одобрявам гей парада, но като се замисля аз парадите по принцип не ги долюбвам особено, най-малкото, защото ми пречат на предвижването и по ред други причини. Обаче, чисто законово те имат право да си парадстват. Еми да си парадстват тогава. Единственото, което можеха да направят според мен е да уважат желанието на Църквата и да сменят датата, така че да не съвпада с Петровите пости. Като искат толерантност могат да покажат такава. И, сега ще декларирам едно мнение, да Църквата има право да се изказва по въпроса и да има претенции...

По ясно няма да мога да го кажа. Само още едно нещо ми хрумва. Това, че се дразня, когато недообръснати, недокъпани и изобщо нелицеприятни индивиди от мъжки пол се заглеждат по мен на улицата, подсвиркват и подмята цветисти реплики – прави ли ме хетерофобка?




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. viovioi - Много дилетански се включваш в понеделник с темата за фобиите!
30.06.2008 10:28
Разбира се, че всеки има право да подрежда своя малък свят. И да избира по свое собствено убеждение и предпочитание. Един харесва това - друг друго, но тези различия не ни разделят, дори напротив точно те ни събират ,смесват, променят и усъвършенстват. И в основата на тези процеси е тетралектиката, теория според която(малко е противоречива и сложна) в основата на всяко зло стои доброто начало. И доброто е утъпкания път към злото. Или както е казал народа:" Много добре , не е на добре" , "Всяко зло за добро" и тн. С тетралектични обяснения Айнщайн е впечатлил своите преподаватели в спора"Кое съществува?", като убедително е доказал, че тъмнината не съществува, а тъмнината е липса на светлина.
цитирай
2. sowhat - прави те човек. истински. а те са ...
30.06.2008 12:11
прави те човек.
истински.
а те са рядкост.
цитирай
3. gantree - @ divini
30.06.2008 12:43
Ох, ти все пак си се опитала да си подредиш мислите; аз дори и не се опитвам. За русофилството и русофобството невероятно много неща като обем могат да се кажат, извън и като добавка към тези три-четири, които си подредила. Аз лично просто се ядосвам дори само като минавам по улици от типа на Московска, Княз Дондуков, Цар-Освободител, Аксаков, Граф Игнатиев и не се сещам още кои. Като че ли си в дълбоката руска провинция с паметник на руски цар на най-централния от всичките ни централни площади, а не в столицата на България. А за паметникът на съветската армия - това дори не е за приказване вече.

За педерастията - чувствам се ужасно, най-общо казано, защото такъв изумителен русофилски и антихристиянски лумпен като Расате зае и изрази именно моята позиция "против" парадирането на содомия. Чувствам се ужасно, че един уж християнин и уж демократ мой приятел се изрази ЗА правото на содомистите да се парадират и ПРОТИВ правото на Църквата да си отваря устата и да протестира срещу този ужасен грях. Още повече, че тези негови две абсурдни позиции бяха представени от две медии като позиции на "дясномислещ политик" и председател на организация в ДСБ. Тоест, той сякаш е изразил и моето мнение, което негово дело направо ме застрелва от упор. Той, християнинът, е ЗА правото на содомистите да се парадират, и той, демократът, заявява, че Църквата няма право да протестира.

Не знам как да постъпя и какво да направя. И затова, по тези въпроси се чувствам много зле тия дни.

Поздрави.
цитирай
4. divini - казах го и преди
30.06.2008 12:49
Не съм много добре запозната с каноните, но имам някаква изградена представа за добро и зло, за правилно и грешно.. но това наистина е дълга тема..
Това, което не мога да си обясня е ругаенето по Църквата... Като заеме позиция по дадена тема - Защо заема позиция, като не заеме - Защо не заеме?...

И ако не се изказва по тези въпроси, по кои да се изказва - за чорапите на Петков ли?
...
цитирай
5. divini - :)
30.06.2008 13:07
viovioi - изобщо не те разбрах..:)?

@ - sowhat :))

@ - gantree ...
цитирай
6. gantree - @ divini
30.06.2008 13:15
Дълга тема е, да.
Най-важното е, че я имаш изградена тази представа за добро и зло.
Дай Боже всекиму да не са пропилени първите седем години.

В една книга, "Диалози", на Анселм Хавелбергски, вчера попаднах дори и на едно даващо правото на компромисно отношение, което може да се съотнесе и към содомитите. Цитират се думите от Евангелието на Матей 13:29-30, за плевелите, където се казва: "... оставете да расте и едното, и другото, да не би като скубете плевелите, да отскубете заедно с тях и житото.".
Такива ми ти работи.
цитирай
7. divini - гледайки сега сайтовете
30.06.2008 13:36
на всички парламентарно представени партии, вкл. и герб, които все пак имат представители в парламент... никъде не се споменава дори дума за гей парада.. Сега от една страна, това може би е правилния подход, с оглед на това, че не се акцентира върху това събитие повече от необходимото. Освен това, въпросът наистина е доста въртелив, правата на хомосескуалистите и т.н....

От друга страна обаче това е един вид бягане от отговрност...

Пак правя уточнение, кой какво прави със себе си и личния си живот, си е лично негова работа. Натрапването, обаче, на въпросния личен живот на обществото, го прави обществен... и според мен, това натрапване не е редно изобщо.

Мисълтта ми както винаги е особено стройна :))

Поздрави
цитирай
8. viovioi - темата за фобиите в оснвата си е тетралектична.
30.06.2008 13:38
За двата полюса - добро и зло! Нали за това говорим? Това което казва Ган също ми звучи дилетанско! "Изградена представа за зло и добро???"Няма такова нещо. Злото и доброто са постоянно променящи се величини, процес някакъв.
Сега ще ви дам пример за едно добро, което убива???
Природозащитници решават да спасят изчезващ вид птица. Вземат няколко двойки и ги настаняват на малък остров до Малдивите. Там птиците имат идеални условия, храна в изобилие, климат идеален и най-важното липсват някои от техните естествени врагове. Ще кажете да това е супер!!! Но не е. През първите две години учените наблюдават голяма популация и спокойни се оттеглят. След няколко години този вид птици изчезват напълно. Защо?? Защото поставени в идеални условия техните инстинкти се притъпяват. Истинкта за борба с неблагоприятните условия, които ги правят устойчиви, битките за живот с враговете все неща които каляват младото поколение и това е естественя подбор. А поставени там при идеални условия наедряват , губят инстинкта за размножаване и изчезват. Извода е ясен : Това добро - убива!!!!
цитирай
9. divini - viovioi
30.06.2008 13:45
леле пак нищо не разбрах :) аз не давам глобални определения за добро и зло, а просто изказвам част от собственото си виждане за нещата...
Поздрави
цитирай
10. gantree - @
30.06.2008 14:03
А, нашите парламентарно представени партии този лумпен и антихристиянин Расате ги сложи в джоба си вече. Опрях дотам, че една такава ксенофобска организация като БНС да ми изрази позицията против парадирането на содомия, като в същото време от ДСБ се чува само гласът на Радан, християнинът Радан, който в блога си защитава правата на содомистите и най-демократично забранява на Църквата да си отваря устата. А ДСБ, която поне на декларативно ниво е за възраждане на християнските ценности, си мълчи. Калин Янакиев сладко спи, а вместо него приказват Сидеров и Расате.

Не е точно бягане от отговорност това. Сладко спане си е, откъдето и да го погледнеш. Комунистите и ксенофобите излязоха по-християни и от папата, както се казва.

***

Вио, нека да ти звучи дилетантско. Важното е ти да си жива и здрава, и щастлива, а мен, дилетантът, ме остави. Аз такъв и ще си умра - прост дилетант, дето не разбира от твоите "постоянно променящи се величини".
цитирай
11. divini - Не знам.. не бих казала
30.06.2008 14:11
че расате или сидеров изразяват точно моята позиция, агресията към гейовете и заклеймяването им, според мен няма да доведе до нищо добро. Ако се бяха ограничли само с парада - ок. Но те обявиха хомосексуалните извън закона. Което някак си не го разбирам. Ако не нарушават закона: тоест партньорите им са пълнолетни и доброволни, плащат си данъците и т.н. какво си правят в къщите си е лично тяхна работа...

Да приравниш хомосексуалистите до педофилите за мен е признак най-малко за болен мозък..

Мен ако питаш нацистите са по-вредни от хомосекусалистите по ред причини... те трябва да бъдат извадени извън закона..

Против парадирането - да, против гейовете - не, може би това е горе долу в две изречения. Тоест гейовете не ми пречат.
Против това съм хомосескуални двойки да осиновяват деца, но това мисля, че не е и нужно да го обяснявам защо ...
цитирай
12. luben - Много
30.06.2008 14:13
гот си го казала последното ;)

За другото - просто се сетих отдавна водени спорове. Нищичко ново под слънцето - мани ги хората с ограничени възгледи - не си струват обясненията за тях - така или иначе - няма да те разберат! Поздрави за писаното :)
цитирай
13. gantree - @ divini
30.06.2008 14:30
Разбира се, че агресията няма да доведе до нищо добро, но мога да ти кажа, че попаднах вече на няколко пределно агресивни неща в обратната посока. Не знам дали са на практика предизвикани, а и не ме интересува, но са агресивни в предостатъчна степен, за да оправдаят ответна агресия.

Хомосексуалните на практика са извън закона. Нямат правода сключват бракове, или пък да осиновяват деца, и слава Богу. Няма нужда някой като Расате да го обявява това тепърва, то си се знае. Изразиха моята позиция ПРОТИВ, а това, че се опитваха да се бият в събота - не е нужно да обяснявам, че позицията ми не е такава, тъй като ако беше това дори само част от позицията ми, то щях да съм там с тях и да съм сред прибраните по районните управления.

Мислих и върху приравняването на хомосексуализма с педофилията. Ако се нарекат нещата с истинските им имена (тоест содомия), то тогава общото ясно се вижда, в описанието на термина содомия. Иначе да, ако се използват различни термини - нищо общо няма едното с другото. Погледни, ако искаш, описанието на "содомия" в google/уикипедия, и ще видиш кое обединява едното с другото. А в Битие 19, при описанието на случката в къщата на Лот се споменават като "пострадали" и децата му.

Както и да е. Скапвам се от тази тема, и ми е гадно.
Поздрави.
цитирай
14. divini - за содомията..
30.06.2008 14:35
знам от къде идва и какво означва. Научих го пак при един подобен разговор..., а съм сигурна, че расате и хабер си е нямал точно за това значение..

но както и да е, темата наистина не е от най-веселите....

Може ако искаш за Путин да си говорим, макар че и той е за парада....
цитирай
15. divini - и всъщност като се замисля
30.06.2008 14:36
Точно русофилството е разказало играта на България....
цитирай
16. gantree - @ divini
30.06.2008 14:45
Расате наистина си няма и хабер за какво става дума, той дори не може да си формулира тезите в разговор, та камо ли това да са мислите му. Каквото му кажат и напишат - това прави и приказва. Това е част от абсурдността - такива анти-християни като него да изразят същата като църковната позиция, например. Сидеров на стари години учи богословие, нека да не забравяме. Всеки на първо четене ще се отврати и отблъсне от такова нещо. А ако сега Расате го опандизят по бързата процедура за хулиганство, такава голяма услуга ще му направят, че думи нямам.

А Путин - да, той е светъл пример за световната демокрация, Боже опази. Путин и содомията ще спасят света.

Това
http://mediapool.bg/forum/popmsg.php?msgid=724108
не знам дали си го видяла. Коментар на "антикомунист" (много добре го познавам) в подкрепа на гей парада, под статията на Радан в Медияпул. Лудница, просто.
цитирай
17. divini - gantree :)
30.06.2008 14:48
както се казва пепел ти на устата.. това за последната реплика...
Темата повече няма да я човъркам:)

Поздрави
цитирай
18. divini - а коментара го четох
30.06.2008 14:51
Радан не искам да го коментирам....
цитирай
19. gantree - @ и аз
30.06.2008 14:56
не искам; за това няма да напиша нито дума при мен.
Взех си - най-после - преди обяд това
http://knigabg.com/index.php?page=book&id=15001
и отивам да си го чета, докато ми свърши пуш-паузата.
цитирай
20. divini - :) това мама си го взе
30.06.2008 15:01
Ако се не лъжа... Аз си чета "Строители на съвременна България", а след това съм заредила "Записки от терсханата"... За след това ще видим... Оптвам се да затвърдя "русофобската" си позиция...
:)
цитирай
21. viovioi - направете си една явка и продължете диспута оф лайн!
30.06.2008 15:36
И каквото става за втърдяване го втвърдете най накрая!! За нас - дръжки!!!
цитирай
22. divini - viovioi -
30.06.2008 15:38
и това не го разбрах.. общо взето днес май не те разбирам....

Поздрави
цитирай
23. viovioi - Напротив!
30.06.2008 15:49
Много добре ме разбра днес ! Темата беше интересна, но само мойте коментари са що годе сносни!!
цитирай
24. divini - е не!
30.06.2008 15:52
вече съвсем ме разби... един коментар не видях, който да не е по темата, освен може би този, който пиша в момента...........
цитирай
25. viovioi - Гъбаркам се! Ти що се връзваш???
30.06.2008 16:00
Днес е ден за гъбаркане. И по стар обичай нищо друго не се прави.На този ден си хващаш една жертва и докато мърда все я гъбваш:))) Айде със здраве, да ви е честито!!

пс: утре вече не е ден за гъбаркане. Утре сериозно.
цитирай
26. divini - :)
30.06.2008 16:02
:)
цитирай
27. gantree - @ divini
30.06.2008 16:19
О, за затвърждаване на русофобски позиции не е необходимо много. Но ако искаш да си ги докараш до крайност, тогава чети това
http://knigabg.com/index.php?page=book&id=3543

и това
http://knigabg.com/index.php?page=book&id=1184

Аз междувременно ще си утвърждавам ислямофобията с книгата на Фалачи :) и ще си укротявам крайния радикализъм с наизустяване коментарите на Вио Вио :))
цитирай
28. divini - :)) списъкът
30.06.2008 16:24
моят имам предвид :)) започва да се запълва :)

цитирай
29. dagma - @divini
30.06.2008 17:50
Съгласна съм съвсем с обосновката, така че сложи и мен сред -фобите, :)
Не че мога с чисто сърце да нарека себе си русофоб. Доста години отдадох на образование свързано с Русия и руснаците - те са едни мечтателни и нещастни хора. Но винаги ми е било крайно неприятно когато чуя че се говори за "сближаване" между страните ни. Толкова е унизително за нас. Не знам доколко това е съпоставимо с Доган и Турция. Не съм 100% наясно, но по действията му съдя, че той служи на интересите по-скоро на бившата ДС, тоест пак стигаме до горната тема. Но разбира се може и да не съм права.

@viovoi
Софистичната ти тетралектична теория е много увъртяна. Подхващах я оттук, оттам и пак ми е мътна. Мисля, че всъщност имаш предвид понятията полезност и вредност, които са наистина субективни и относителни. Що се отнася до доброто и злото, ще го кажа по-просто: не тръгнеш ли от теистична (ако щеш я наречи трансцедентална) отправна точка всичко ще си остане уклончиво и уйдурдисано. А всъщност е простичко и ясно - съществува нещо наречено естествен нравствен закон. Библията ще ти обясни защо хомосексуалните, Путин, многоженците и почитателите на Че Гевара не бива да диктуват обществените правила и законите на човешката нравственост.
цитирай
30. sisi89 - понеже ми стана
30.06.2008 19:53

интересна тази тема, зачетох се в коментарите под нея и вяпросът ми изникна изведнъж в мене.
та въпроса ми е
може ли да се използват понятията содофилство и содофобство?
или е неправилно от граматическа и правописна гледна точка?
цитирай
31. maxfun - хаха,
02.07.2008 16:00
а зашо не се отговаря на сиси89, а именно, като толкова изтънко разбирате фобиите и филиите, отговорете на девойката за содо(м)филството и гоморфобството:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: divini
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2052041
Постинги: 482
Коментари: 4249
Гласове: 25439