Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.06.2008 12:05 - За теориите
Автор: divini Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2000 Коментари: 7 Гласове:
0



В предишния пост, един симпатичен човек ме върна в детските ми години. И тъй като в момента Дъ Блог се подвизава под званието “Лични дневници” ето малко лични неща. Тоест детски спомени, но не на крехката 4 годишна възраст, където ме върнаха преди малко, а на по-зрялата и отговорна 6 годишна такава.

От малка съм си капиталистически настроена. Все пак, когато бях на 6, тоест онази далечна 87 година, комунизмът не бързаше да си ходи, така че си е достоен за отбелязване този факт. Много по-рано бях прозряла, че разни благинки като “Кума Лиса” или локумена вафла, освен че идват от различни донори, като майки, бащи, баби и дядовци, се придобиват срещу известна размяна на собствеността на едни парични знаци. Тоест от малка съм алчна. С две думи казано. С оглед на това, че крехката ми възраст не позволяваше да забягна в Южна Африка да търся диамантни стигнах до следните две възможности.

Теория А – показваща колко ми е била болна главицата още като малка –По това време населението на България беше някъде около 8 – 9 милиона. Аз каквото съм си душичка, не исках да ощетявам никого, тоест не исках моето богатство да е плод на кървавата пот на пролетариата. Обаче какво е 1 левче. Нищо. Не точно нищо, защото в онези непрежалени времена с едно левче се живееше две години и половина, но ако средната заплата е била 120 лв. + - едно левче не е чак такава болка за умиране. Или, хайде от мен да мине, по 50 ст. И ето я първата теория на забогатяването – От население 8 милиона, приспадаме 1 милион деца (по мои сметки толкова). Остават 7 милиона. Всичките имат доходи, няма как да нямат, защото по онова време, знаете, всичко беше по-хубаво. Ако се спрем на вариант а – всеки човек ми дава по едно левче това са си чисти 7 милиона или 35 милиона локумени вафли. Вариант б не ми харесваше толкова, но и  три милиона и половина щях да взема, независимо, че това рязко съкращаваше броя на локумените вафли.

И до ден днешен не мога да си обясня как в едно такова социално и солидарно общество, каквото имаше тогава, тази идея не се реализира ...

Теория Б – показва, че още от малка съм отделяла особено внимание на институциите и механизмите за управление и усвояване – тук ставаше дума обаче за драстично по-големи суми, а това крайно затормозяваше изчислението на локумените вафли. Ставаше въпрос за два прости хода – Тодор Живков излиза в заслужена пенсия и правят някой от донорите на вафли Главен секретар на ЦК на БКП. Просто, лесно и бързо. Сега като се замисля, обаче, с това семейство и такива донори, шанса за успех на този план са били не нулеви, а минусови.

Та това е Първата теория на забогатяването.

Сещам се и за монархокомунизма, който изградих за около час, но за това друг път, а и освен това тази теория я развих на 7 и половина, което вече е съвсем друга работа.




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. maxfun - така така
27.06.2008 12:24
аз направих в квартала подписка за по 5лв. с оглед на събирането на средства в защита на слоновете в серенгети, който не трябваше да загине т.е. делото не бе на ползу роду слоновете се мултиплицираха и тук:)
цитирай
2. luben - Блазе ти..
27.06.2008 12:57
за добро или зло вече имах доста добра представа по онова време какво е и какво трябва да е. Само нямах представа колко неосъществили се (не станали или нямали време да станат), амбициозни човечЕта или ще цапардосат яко милиончета, или ще преливат от пусто в празно в рамките на следващите 18 години...и ще си вярват :)

Систематизирана и ориентирана мома си била :)
цитирай
3. divini - :) абсолютно съкровище
27.06.2008 13:02
но локумените вафли бяха най-голямото изкушение. :) Преди месец ходихме на сам на там из страната и спряхме на Български извор.. и там имаше локумени вафли.. е не ги правят като едно време :)
цитирай
4. luben - Няма да забравя
27.06.2008 13:10
как един близък ни разправяше как купува в магазина "25 години възход. Обикновен локум" и продавчката "Бе другарю - не моа разбера търсенето на тоз локум - днес толкова хора го купуваха, та и аз го пробвах - нищо особено и с нищо по-различен от преди..." :)))
цитирай
5. buket - Знаеш ли...
28.06.2008 05:39
Не успяха да ни нахранят тези локумчета.
А те са вече големи...
И изглеждаме богати,
в локумена държава! :))
цитирай
6. luben - Чудесно казано!!!
28.06.2008 14:21
45 годишните твърди локуми изпочупиха доста зъби... Добре, че се понаучихме как да хапваме извън страната на локумите, та вече разпознаваме *уж* добре възхода ... сега го предлагат в 4 годишни опаковки :)
цитирай
7. maxfun - носталгия по соц.времена
02.07.2008 16:02
а демократи по убеждение:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: divini
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2050553
Постинги: 482
Коментари: 4249
Гласове: 25439