Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.06.2008 11:52 - За размислите
Автор: divini Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4357 Коментари: 28 Гласове:
0



Преди известно време не точно обещах, а по-скоро маркирах едни определени теми, които някога да попаднат в този блог. Сред тях беше и “Размисли върху една книга”, която трябваше да е посветена на “Българският Велик ден или Страстите български”.

Книгата отдавна е прочетена, по принцип чета бързо, но след нея, като изключим тоновете документи и развлекателна литература (тоест такава, от която не почва да ти пуши главата и успяваш да се скатаеш от реалността за час, два три, в моя случай предпочитания за това автор е Тери Пратчет) се върнах на тези книги, които навремето четох едва ли не насила с цел изпити, класни,  кандидатстудентски изпити и други изпити.

Сега малко отклонение и да обърна малко внимание на “задължителните” книги. Правило ми е впечатление, от наблюдения върху себе си, че книга, която може да е брилянтна, полезна, увлекателна и т.н. след като са ме карали да я чета “задължително” или не съм я чела, или съм я чела подиагонално, а след това, година, две, три или седем, с огромно удоволствие и настървение съм я изчитала. Да, да. Знам и обяснението, но това не ми пречи да разсъждавам. Баща ми в това отношение имаше непробиваема стратегия. Като искаше аз и брат ми да прочетем нещо казваше: “Още не сте дорасли за тази книга!” и я оставяше на някой рафт, на един стол разстояние от земята, след което излизаше. Столът се примъкваше до нужното място, съответното детенце се качваш на него и се докопваше до книгата. 5 минути преди завръщането на родителя, процедурата се повтаряше по обратния ред...Стига толкова с отклоненията.

Сега чета “Строители на съвременна България”. Ако ви кажа, че я чета на един дъх, ще ви заблудя, защото ще оставя у вас впечатлението за забавена скорост. Няма да се впускам в момента в декларираните разсъждения за “Българския Великден”, както няма да направя същото и за “Строители на съвременна България” . Това, което наистина ме впечатли, и от двете, са думите на хора, живели преди повече от век, създавали облика на една нова държава,  думи, които абсолютно, без никаква перифраза, могат да се пренесат в днешния ден. И ще са съвсем адекватни.

Някои път мога да извадя няколко цитата, когато имам време и настроение.




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sisi89 - и аз съм ги чела
25.06.2008 12:01
тези книги
но вие не сте разбрали.
това е разликата
а и разнообразието.
цитирай
2. gantree - @ divini
25.06.2008 12:23
Симеон Радев е наистина добър. По отношение на евентуалните цитати, можеш да метнеш един поглед и тук:

http://www.slovo.bg/showauthor.php3?ID=101&LangID=1
цитирай
3. divini - Супер :))))
25.06.2008 12:50
Много благодаря :)

Строители на съвременна България наиста увлича, може би защото не представени само факти, а и начина на мислене на хората, наивните им мечти, хитруването на дребно с великите сили, чистите идеали...

Поздрави
цитирай
4. gantree - @
25.06.2008 13:32
Увлича, да. И колкото повече те увлича, толкова по-тъжен ставаш.
Поне при мен беше така.
цитирай
5. ahmeddogan - строили недостроили
25.06.2008 13:40
добре, че ние влезнахме във властта, да набием обръчите на гяурите т.е. да стегнем кацата, но с меда, да не се разлее съвсем:))
цитирай
6. divini - :) ммм да
25.06.2008 13:44
има нещо такова, макар че тъжен като че ли не е точната дума в моя случай..

ahmeddogan - нищо не разбрах :)

:)
цитирай
7. gantree - @ divini
25.06.2008 13:53
Увличането по разговори с такива "виртуални профили" е напълно безсмислена загуба на време. Би трябвало да имаш едно линкче "delete" отдолу; делете, и директно забравете за случилото се :)))
цитирай
8. divini - gantree -:))
25.06.2008 14:36
уча се още да боравя с бутончето... а и още не се е стигнало до неценурни изказвания.. вЕрно, че убива разговора ... имаше, мисля, едно изказване на Петко Славейков при свикването Великото народно събрани във връзка с това. Беше нещо от рода, че еди кой си като си отвори устата и е по-добре "Да разтурим Сборъ за днес, че се убива и смисъл и ред...." или нещо подобно :)
:)
цитирай
9. luben - строителите е библията
25.06.2008 15:01
в нашата история за оня период! Беше забранена доста време и когато я пуснаха (ако се не лъжа 80-те години) се изкупи бързо, макар и да се намираха по-стари издания в библиотеките ни. Та - строителите я четох тогава за първи път, но след това имаше репете, щот в зората на демокрацията се бяха появили разни русофили, дето ръсеха глупост след глупост.

А Българският Великден още я помня - тя излезе по-рано и ... тогава ми направи силно впечатление, че Русия хич не е била на наша страна и ни е правила въртели. Това за мен беше доста интересно (да не забравяме, че в тоталитарните учебници ... всичко руско беше на 7). А и баба ми подчерта няколко пасажа, свързан с член на фамилията от ... 19 век :) Може би трябва отново да я прочета тази книга, макар и вече да съм убеден, че критиките към Русия там да ги видя съвсем, съвсем загатнати...

Като цяло - много интересни книги :) Пусни откъси ... интересно е кое ти е направило впечатление :)
цитирай
10. gantree - @ divini
25.06.2008 15:07
Абсолютно същото имам предвид, като казаното от Петко Славейков.
Нищо повече или по-малко.
цитирай
11. divini - Първият цитат от..
25.06.2008 16:24
"Българският Великден".., който наистина ме впечатли беше отново Петко Славейков.. Не съм на 100% сигурна дали го цитрам точно, но:
"Българинът католик няма да стане, но и православен няма да остане"...
Това е в самото начало на книгата...
цитирай
12. vselenche - Защо се нервирате?
25.06.2008 16:38
И защо "delete"?
Според мен е хубаво, че постингите на Divini се четат от многообразна аудитория. Това само доказва, че съдържанието на съответните текстове е интересно за хора с различни интереси и всякакви пристрастия, вкл. политически.
А коментарите, дори и да разводняват разговора, според мен - лошо няма, стига да се избягват грубостите и ругатните.
Поздрави!
цитирай
13. ianchefff - страшна
25.06.2008 16:42
е таа!
страшна!
:)
цитирай
14. vselenche - @ ianchefff - И таз хубава!
25.06.2008 16:51
Къде Ви настъпих? Или казано образно - с какво предизвиках да изострите перото си, драги ми, Господине???
цитирай
15. ianchefff - жселенцхе,
25.06.2008 17:35
имам предвид, дижини, а не вас.
спокойно.
:)
цитирай
16. vselenche - @ ianchefff - Пази, Боже, сляпо да прогледа!
25.06.2008 17:46
А аз, за разлика от Вас, ОТНОВО имам предвид ВАС!
Драги ми, Господине, срам за професията! Пишете, че сте режисьор, т.е. човек на изкуството, и затова КАК МОЖЕ да проявявате подобна грубост, дори и да не сте съгласен с мнението/позицията на автора на блога.
А инак, аз съм си спокойна, защото съм на преклонна възраст човек и трудно могат да ме впечатлят "разни... безобразни"!
цитирай
17. divini - @ vselenche - :))
25.06.2008 18:22
дойде моментът и аз да се включа :)) Въпреки, че тонът на Янчеффф изглежда груб, не трябва да се оставаш с впечтлението, че е враждебно настроен :) точно обратното... :) Той просто така си говори :)

Не се сърди, поздрави и хубава вечер :)
цитирай
18. gantree - :))
25.06.2008 21:20
Янчев, засрами се. Излагаш цялата гилдия, с Мартин Скорсезе начело.
Може ли такова безобразие, питам аз?!
цитирай
19. maxfun - всичко хубаво,
26.06.2008 15:28
но бенгън ми трие коментарите целеносочено...
цитирай
20. divini - maxfun -
26.06.2008 15:38
чудно защо? Моля те, дръж се добре или поне възпитано с участниците тук :)) за да не стане полсе и дижини ми трие коментарите целенасочено :)

Поздрави
цитирай
21. maxfun - кой/я е джини
26.06.2008 16:10
съвсем ме обърквате и ти верчето(верас) си пишете с фънтри, купувате си бг л-ра, а за капак и колегата дето разбира от самолети до рози е в кюпа:)
цитирай
22. gantree - @ divini
26.06.2008 17:08
Много съжалявам, че и при теб е дошъл да спами този тотално прегрял човек.
цитирай
23. divini - :)) а забелязвам аз:)
26.06.2008 17:10
ние сме на всеки километър :)) а точно мислех да се включва за операта и той, раговорът, като един кон, отиде в реката :)

:) Поздрави
цитирай
24. sisi89 - както казах
26.06.2008 19:07
пишеш неразбираемо.
което е нормално за вас!
цитирай
25. vselenche - @ sisi89
26.06.2008 19:14
Моля за извинение, НО според мен, Вие сте в грешка!
DIVINI пише достатъчно разбираемо, а на когото МУ СЕ струва неразбираемо - причината е в друго! Вкл. НЕ и на последно място причината е И, ЧЕ всеки блогър от време на време обича да се прави на интересен, вероятно това е въпрос на рейтинг.
Поздрави!
цитирай
26. divini - @ vselenche
26.06.2008 19:17
сиси89 е ивестна тук като напаст89, и обикновено се старая да я игнорирам...

Поздрави
цитирай
27. vselenche - @ Divini
26.06.2008 19:25
Туй то, и сама се върнах към собствения си коментар №12. Аз пиша към другите "защо се нервирате", а накрая май се оказа, че аз се нервирах!
И ВСЕ ПАК, НЕКА ЧЕТАТ И ДА СЕ ОБУЧАВАТ при Вас, DIVINI!
Поздрави!
цитирай
28. gantree - @ divini 23
26.06.2008 19:45
Отиде в реката, да. :(
Луда работа.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: divini
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2049813
Постинги: 482
Коментари: 4249
Гласове: 25439